به گزارش ایرنا، حسین باباخانی عصر سه شنبه در جلسه گارگروه توسعه صادرات شهرستان جاسک افزود: کالاهای صادراتی بیشتر شامل میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، خشکبار و دام بوده است.
وی خاطر نشان کرد: به استناد قانون ساماندهی مبادلات مرزی، هر ملوان می تواند ١٢ سفر در سال داشته و در هر سفر به میزان ١٠٠ میلیون ریال انواع کالاهای مجاز از کشور مبدا به بندر جاسک وارد کند.
وی ادامه داد: در این خصوص برنامه ریزی لازم صورت گرفته که با کمک همه دستگاه ها به خوبی از همه این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.
باباخانی با اشاره به فعال سازی تعاونی های مرزنشین افزود: پس از پیگیری های متعدد، مدیران عامل و هیات های مدیره تعاونی ها تمایلی به فعال کردن این تعاونی ها ندارند و در صورتی که این روند ادامه پیدا کند برابر قانون نسبت به انحلال شرکت تعاونی و ابطال مجوز آن ها اقدام و نسبت به تشکیل تعاونی های جدید اقدام خواهد شد.
معاون برنامه ریزی وامور عمرانی فرماندار جاسک در خصوص راه اندازی بازارچه ملوانی در این شهر نیز گفت: پیگیری لازم جهت راه اندازی بازارچه ملوانی در شهر جاسک به منظور تامین کالاهای اساسی و مورد نیاز شهروندان در حال انجام است.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.