به گزارش ایرنا، خسرو بهرامی نژاد روز یکشنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این گیاه با ارزش دارویی درکوههای 14 روستای بخش سندرک میناب ازجمله گرو، تحتان و صحرای گرگ برداشت و به استانهای فارس و آذربایجان غربی ارسال می شود.
وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته براثر کم بارشی، تنها مجوز برداشت 30 تن آویشن به تعاونی های فعال محلی میناب داده شد.
وی خاطر نشان کرد: درصورتی که بارندگی خوب باشد و از برداشت بی رویه جلوگیری شود، امکان برداشت گیاه آویشن دراین شهرستان به 2 برابر هم می رسد.
رییس منابع طبیعی و آبخیزداری میناب اظهارداشت: با هدف کاهش فشار بر روی رویشگاه های طبیعی آویش دراین منطقه ازاین پس برداشت وفروش این گیاه در زمان مناسب و با مجوز این اداره به مرتعداران محلی داده می شود.
بهرامی نژاد یاد آور شد: فصل بهره برداری ازگیاه آویشن در هرمزگان از اول فروردین تا نیمه خرداد بوده وهم اکنون هرکیلوگرم آن در بازار میناب 100هزار ریال به فروش می رسد.
درمان سرفه، درمان سینوزیت، سلامت قلب، درمان مشکل گوارشی، رفع خستگی ، افزایش قوای بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تسکین التهابات پوستی از خواص این گیاه است.
بیشترین داروهای گیاهی در استان هرمزگان شامل آویشن، آنغوزه، گیشدر، بادام کوهی، بنه، پونه، مور خوش، مور تلخ، کلپوره ، لگجی و آلوئه ورا است.
شهرستان میناب به عنوان یکی از 5 قطب مهم کشاورزی استان با 300هزار نفر جمعیت در90کیلومتری شرق بندرعباس مرکز هرمزگان واقع شده است.
7194/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.