امید ذاکری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی (15 تا 21 اسفندماه ) اظهار داشت: یکی از رویکردهای اساسی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت مشارکتی است.
وی افزود: در طرح های حفاظت مشارکتی ضریب حفاظت از عرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردمی بیشتر خواهد شد.
ذاکری اظهار کرد: در راستای همین رویکرد، حفاظت از مراتع، جلوگیری از چرای بی رویه و چرای زودرس به دامداران و عشایر سپرده شده که این موجب تقویت حس مالکیت بهره برداران شده و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.
ذاکری تصریح کرد: تاکنون از مجموع چهار میلیون و 93 هزار هکتار عرصه مرتعی استان هرمزگان، برای 6 هزار و 821 هکتار طرح مرتع داری تهیه شده است.
وی با اشاره به جذب بیش از 21 هزار همیار طبیعیت دانش آموز در دو سال اخیر در هرمزگان افزود: این اقدام به منظور فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی از سنین پایه انجام شده است.
این مقام مسئول تاکید کرد: بهترین حافظان عرصه‌های منابع طبیعی، مردم هستند که نقش اساسی در حفظ این مواهب الهی دارند.
ذاکری توسعه عملیات بیابان زدایی و مهار کانون های گرد و غبار و همچنین فعالیت های آبخیزداری با هدف کاهش سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و تقویت سفره های آب زیرزمینی به عنوان بخشی از برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان در سال آینده اعلام کرد.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/2094
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.