به گزارش ایرنا، شهردار بندرعباس روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: باغ پرندگان بندرعباس با مساحت حدود 6.2 هکتار در مجموعه 32 هکتاری پارک طبیعت (پارک جنگلی) احداث شده است.
عباس امینی زاده اعتبار این طرح را 120میلیارد ریال اعلام کرد که از طریق تهاتر با پیمانکار بخش خصوصی تامین شده است.
وی ادامه داد: باغ پرندگان بندرعباس با الگو برداری از نقاط قوت و همچنین بهینه سازی نقاط ضعف باغ های پرندگان مطرح کشور مانند مشهد، تهران، کیش و یزد و با استفاده از توان متخصصان بومی استان احداث شده است.
به گفته شهردار بندرعباس نگهداری مجزای پرندگان در قفس‌های جداگانه این باغ را از سایر باغ‌های پرندگان کشور متمایز کرده است.
امینی زاده ادامه داد: باغ پرندگان بندرعباس دارای هفت بخش مجزا جهت نگهداری از پرندگان آبزی و کنارآبزی، شکاری، ماکیان سانان، کبوترسانان، زینتی، شترمرغ‌ ها و طاووس‌ ها است که در حال حاضر 90 گونه در این باغ نگهداری می ‌شوند.
استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با قدردانی از شهرداری بندرعباس برای احداث باغ پرندگان یادآور شد: این طرح نتیجه همراهی و هم افزایی نهادهای مختلف است.
وی با اشاره به ضرورت نگهداری بهینه این باغ، بر لزوم پیش بینی امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان تاکید کرد.
همچنین رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بندرعباس در این مراسم در پاسخ به سئوال ایرنا، هزینه ماهانه نگهداری این مجموعه را حدود 900 میلیون ریال اعلام کرد.
مصطفی خادم افزود: بهای بلیت ورودی باغ پرندگان یکصد هزار ریال برای هر نفر تعیین شده و ساعت بازدید آن به صورت یکسره از هشت صبح تا غروب آفتاب است.
به گزارش ایرنا، در این مجموعه نشیمن گاه ها و امکاناتی جهت رفاه شهروندان و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.
باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های خاص و گاه کمیاب در یک مکان و با تلاش برای پیاده سازی شاخص‌های محیط طبیعی و اکوسیستم حیات وحش پرندگان، می‌تواند مکانی جهت پژوهش و تحقیق پرنده شناسان، بوم شناسان باشد.
آشتی مردم با طبیعت و آشنایی و ایجاد علاقه در عموم به ویژه گروه سنی کودکان و نوجوانان در کنار تفریح، آموزش، پژوهش و حفاظت از پرندگان را می توان از دیگر دستاوردهای احداث این مجموعه دانست.
2094/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.