به گزارش ایرنا، سیدعباس صالحی شامگاه چهارشنبه در نشست با فرهیختگان، اصحاب فرهنگ و هنر حاجی آباد اظهار داشت: امروز دشمنان نقطه تمرکز خود را براین قرار داده اند که امید را از جامعه ایرانی ریشه کن کنند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: همانطور که رهبرفرزانه انقلاب در ماه های اخیر بر روی آن تاکید دارند، افزایش و تقویت امید اجتماعی وتقابل با افسردگی در کشور است.
صالحی، یکی از اهداف مهم دشمنان را القای روح نا امیدی در جامعه برشمرد و ابراز کرد: جامعه نا امید و کم تحرک نمی تواند هم در فضای اجتماعی فعال باشد و هم پشت نظام بایستد.
وی ادامه داد: ادبیات امام و رهبری نگاه به آینده، افزایش اعتماد، خودباوری، امید، و نشاط در جامعه است، اینها و آنچه که در مجموعه نظام در این 4دهه انقلاب اتفاق افتاده باید تقویت کرد.
وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد: روح امید باید زنده نگه داشته شود، نباید این فضا احساس شود که در این نظام قوای سه گانه کشور هیچ نگاهی به خدمت ندارند چراکه این القا به نفع نظام نیست.
صالحی تصریح کرد: نمی خواهیم بگوییم فساد و تبعیض وجود ندارد، اما نباید نسبت به بخش هایی که به عنوان دستاوردهای این ملت محسوب می شود، کم توجهی صورت بگیرد.
وی، تناسب شهری و روستایی در حاجی آباد را مایه امید مردم دانست و یاد آور شد: مسئولان باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد فضای فرهنگی و هنری در کشور و استان هرمزگان طی 4سال اخیر اشاره کرد و افزود: سال 90 در کشور 345 سالن سینما وجود داشت که این تعداد در سال 95 به425 سالن افزایش یافت و در سال جاری 126 سالن ساخته شده است.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی تصریح کرد: در سال 90 برای ساخت سالن 300 میلیارد ریال و در سال 95 نیز مبلغ یک هزارو 650میلیارد ریال برای ساخت سینما هزینه شد.
به گفته صالحی، تعداد بلیت هایی که در سال 90 به فروش رسید 8 میلیون بوده که این تعداد در سال 95 به 25 میلیون بلیت فروش رسید.
وی در حوزه مطبوعات نیز گفت: در سال 90 تعداد روزنامه ها و نشریات کشور 3هزار و 245 نشریه و در سال 95تعداد نشریات به 7 هزار و 932 نشریه رسید و 2 برابر شد.
به گفته وزیر ارشاد، 4 ساله اخیر تعداد نشریات درکشور نیز افزایش داشته و در استان هرمزگان فضای مطبوعات به لحاظ تعداد رشد بسیار خوبی را نشان می دهد.
صالحی در حوزه تئاتر نیز بیان کرد: تعداد نمایش ها در سال 90 افزودن بر 4 هزار و 712 نمایش اجرا شد که این تعداد در 4سال بعد به 6 هزارو 942 مورد رسید و همچنین تعداد تماشاگران از2.5 میلیون به 14.5 میلیون نفر افزایش پیدا کرد.
وی با اشاره به افزایش 10 هزار کانون فرهنگی و هنری در طول 4ساله اخیر اضافه کرد: در سال 90 تعداد این کانون ها 13هزار و در سال 95 نیز 23 هزار کانون در کشور راه اندازی شد.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی ، تعداد کتابخانه های عمومی در سال 90 را 2هزارو 804 باب و در سال 95 این تعداد را 3هزارو 364در کشور اعلام کرد.
در بخش پایانی سخنان خود بر پیگیری احداث سالن سینما، تکمیل فضای داخلی امام زادگان، توجه به پرداخت اعتبارات فرهنگی و حمایت از هنرمندان شهرستان حاجی آباد قول مساعد داد.
وی اضافه کرد: خوشحالم که به نمایندگی از طرف رئیس جمهوری میزبان مردم حاجی آباد هستم و به سهم خودم تلاش می کنم نتایج این سفر را به گوش رئیس جمهور و اعضای دولت برسانم.
به دنبال سفر رئیس جمهوری واعضای هیات دولت روز چهارشنبه به هرمزگان شماری از معاونان رئیس جمهوری و وزیران امروز و روز گذشته در جمع مردم شهرستانهای این استان حضور پیدا کرده ومسائل ومشکلات این مناطق را بررسی کردند.
معاون توسعه روستایی رئیس جمهوری به جاسک وسیریک ، وزیر نیرو به شهرستانهای میناب و رودان ، وزیر ورزش وجوانان به بستک ، وزیر آموزش وپرورش به پارسیان، ارتباطات وفن آوری اطلاعات به بندر خمیر و بندرلنگه ، فرهنگ وارشاد اسلامی به حاجی آباد، جهاد کشاورزی به بندرلنگه و دبیر شورای عالی مناطق آزاد به قشم عزیمت کردند.
قرار بود معاون امور مجلس ریاست جمهوری به بشاگرد سفر کند ولی بدلیل شرایط نامساعد جوی، این سفر انجام نشد و از طریق ویدئو کنفرانس با مردم و مسئولان بشاگرد سخن می گوید.
این مسئولان ضمن دیدار با مردم ومسئولان و شرکت در شورای اداری، مسائل ومشکلات هر شهرستان را بصورت مجزا گرد آوری کرده و در اختیار دولت قرار می دهند.
وزیران نفت ، کشور ، اطلاعات، تعاون ، کار و رفاه در معیت رئیس جمهوری در مرکز استان از جمله شرکت در افتتاح پروژه های فولاد، نفت ، دیدار با فرهیختگان و معتمدان محلی حضور دارند.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه نهم اسفند ماه وارد هرمزگان شد.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رئیس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.
دیدار با فرهیختگان ومعتمدان محلی هرمزگان، شرکت در نشست شورای اداری، بهره برداری از30 طرح مهم عمرانی از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به هرمزگان است.
9887/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.