مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان عصر چهارشنبه در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح با سرمایه گذاری 8 هزار و 600 میلیارد ریال از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی و بدون استفاده از بودجه های نفتی کشور در مدت 36 ماه احداث می شود.
الله مرداد عفیفی پور تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح در چشم انداز سه سال آینده، ظرفیت بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری ایران از شش میلیون به هشت میلیون کانتینر افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در این طرح یک هزار و 400 متر اسکله جدید در بندر شهید رجایی احداث می شود که با پایان آن در مدت 36 ماه، امکان پهلوگیری همزمان سه کشتی بسیار بزرگ اقیانوس پیمای نسل هفتم جهان با 400 متر طول، 17.5 متر آبخور و 18هزار و 400 کانتینر ظرفیت فراهم می شود.
عفیفی پور بیان داشت: با بهره برداری کامل از این طرح برای هفت هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی صورت می گیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: با اجرای این طرح بزرگ دریایی و بندری، گامی مهم برای افزایش سهم ایران در بازار تجارت جهانی و ارتقای جایگاه بزرگترین بندر کانتینری ایران در میان 100 بندر برتر دنیا برداشته خواهد شد.
به گزارش ایرنا، کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان امروز چهارشنبه نهم اسفندماه میهمان مردم هرمزگان است.
در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح وعملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز می شود.
این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید..
احداث زیرساخت های فاز 3 بندر شهید رجایی در جریان نخستین سفر دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به استان هرمزگان(ششم اسفندماه 92) در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام یکسری مطالعات، کمتر از یکسال بعد (بهمن ماه 93)عملیات عمرانی این طرح عظیم بندری با حضور معاون اول رییس جمهوری، شروع شد.
نتیجه این حرکت راهبردی علاوه بر رونق گرفتن تعاملات بین المللی ایران با کشورهای غربی در دوره پسابرجام و تامین تجهیزات استراتژیک اسکله های فاز 2، ظرفیت مهم ترین بندر کشور به شش میلیون تی.ای.یو کانیتنر افزایش پیدا کرده و مهم تر از همه اینکه، طی سه چهار سال اخیر برای جمعیتی نزدیک به چهار هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد شده که نقطه عطفی در عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال 96 (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) قلمداد می شود.
7198/7408

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.