حسین هاشمی تختی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: استان هرمزگان مردم نجیب، خونگرم و میهمان نوازی دارد که میهمان نوازی خود را فارغ از دیدگاه های سیاسی خود با استقبال پرشور از رییس جمهوری نشان دادند.
وی افزود: استان هرمزگان از قطب های اقتصادی کشور و پیشانی تجارت، صادرات و واردات است از این رو نیاز است که دولت توجه ویژه برای ارتقای این استان داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بخش عمده ای از بودجه کشور وابسته به استان هرمزگان است و در تامین بودجه کشور جزو استان های چهارم یا پنجم است
هاشمی تختی یادآور شد: در تلاش هستیم در این دوره از سفر رئیس جمهوری به هرمزگان در چند موضوع مهم از جمله بهداشت و درمان، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش و عمران روستایی تمرکز داشته باشیم و از ظرفیت منابع ملی برای به نتیجه رساندن این پروژه ها استفاده کنیم.
وی ادامه داد: انتظار ما از دولت این است که استان هرمزگان که خود از ظرفیت های بالای در شکوفایی کشور برخوردار است، از این سهم برای خود استان استفاده شود تا هرمزگانی ها نیز از اقتصاد،رفاع درمانی واجتماعی و همچنین فرصت های مناسب اشتغال برخوردار شوند.
وی افزود: انتظار ما این است که در بخش بهداشت و درمان، راه و آموزش و پرورش کمک ویژه ای به استان هرمزگان انجام شود.
نماینده مردم بندرخمیر، حاجی آباد، قشم و ابوموسی ابراز امیدواری کرد با حضور دولت تدبیر و امید شاهد تحول و توسعه در این استان و رفع نیازمندی های آن باشیم و این سفر به توسعه دریا، تجارت و بخش کشاورزی بینجامد.
دیدار با نخبگان و اندیشمندان هرمزگان، شرکت در نشست شورای اداری، بهره برداری از 15 طرح و شروع عملیات اجرایی 15 طرح مهم عمرانی دیگراز جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس از جمله برنامه های سفر رئیس جمهوری به هرمزگان است.
9887/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.