مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه برگزاری این مانور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این مانور با هدف سنجش توان فنی و عملیاتی نیروهای درگیر در عملیات نجات دریایی و همچنین ایجاد آمادگی و هماهنگی بیشتر بین ارگان ها و واحدهای دریایی و امدادی برای پشتیبانی از شمار بالای سفرهای دریایی در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز برگزار شده است.
الله مراد عفیفی پور با بیان اینکه هرمزگان پایتخت سفرهای دریایی کشور است، خاطرنشان کرد: این مانور با مشارکت بیش از 100 نفر و با بهره گیری از 5 فروند شناور آتش خوار، 2 فروند ناجی، 2 فروند بالگرد و یک فروند شناور آی آر بی و تیم های همیار ناجی برگزار شد.
وی با اشاره به آمادگی کامل این اداره کل برای انجام سفرهای دریایی در ایام نوروز 97 گفت: در حال حاضر 44 فروند شناور مسافری با 4600 صندلی برای جابه جایی مسافران نوروزی در بندر شهید حقانی بندر عباس آماده شده است.
مدیرعامل اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده 25 فروند شناور نیز برای حمل خودرو در ایام نوروز 97 در نظر گرفته شده است.
استان هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره، افزون بر 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران زمین شناخته می شود که نیمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، میلیون ها مسافر و گردشگر به شهرهای ساحلی این استان مسافرت کرده و در مسیرهای بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس، سفر دریایی را تجربه می کنند.
15 میلیون و 500 هزار نفر سفر دریایی در 10 ماه نخست امسال در بندرهای استان هرمزگان به ثبت رسیده که در همسنجی با سال گذشته 2 و 5 دهم درصد افزایش داشته است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.