مرضیه سی سی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ظرف امروز شاهد فعالیت سامانه بارشی با شدت و ضعف در بیشتر نقاط استان هرمزگان خواهیم بود و بارش ها طی ساعتی رگباری و با رعد وبرق و آبگرفتگی همراه خواهد شد.
وی بیان داشت: شدت فعالیت سامانه بارشی در برخی نقاط غربی و شمالی و از ظهر امروز در مناطق شرقی استان هرمزگان خواهد بود که احتمال وقوع موقتی تگرگ دور از انتظار نیست.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: همراه با فعالیت این سامانه افزایش لحظه ای سرعت باد محلی پیش بینی می شود که در مناطق دریایی و جزیره های خلیج فارس سبب مواج شدن دریا خواهد شد.
سی سی پور توصیه کرد: با توجه به این شرایط شناورهای سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند و تمهیدهای لازم در اسکله هایی استان هرمزگان صورت گیرد.
وی یاد آورشد: این سامانه بارشی علاوه برهرمزگان در استان های همجوار کرمان ، فارس و بوشهر نیز در حال بارش است و بنابراین سیلابی شدن مسیل ها بویژه در مناطق غربی و شمالی پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی هرمزگان ادامه داد: این سامانه بارشی صبح روز دوشنبه از مناطق شرقی استان خارج خواهد شد.
وی گفت: میزان بارندگی سامانه اخیر تا ساعت 9 و 30 دقیقه امروز یکشنبه در پارسیان 26.3 میلی متر،
بستک 25 میلی متر، لاوان 21.8 میلی متر، حاجی آباد 13.8 میلی متر، کیش 13.2 میلی متر، بندر خمیر 6.9 میلی متر، قشم دریایی 5.7 میلی متر، بندرعباس 4.4 میلی متر ، بندرلنگه 3.6 میلی متر، قشم فرودگاهی 2.4 میلی متر،
رودان 1.5 میلی متر، میناب 1.3 میلی متر، سیری 1.2 میلی متر و ابوموسی 0.4 میلی متر است.
از لحاظ دمایی امروز یکشنبه شاهد کاهش دمای بیشینه بین 3 تا 5 درجه در تمام نقاط استان هرمزگان خواهیم بود .
7195/6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.