به گزارش ایرنا، علیرضا نصری روز یکشنبه در نشست شورای آرد و نان شهرستان قشم افزود: همچنین برنامه ای مدون برای کشیک نانوایی ها در نوروز تدوین شود تا در حوزه نان به صورت شبانه روزی به مسافران خدمات رسانی صورت بگیرد.
وی افزود: سوپرمارکت ها نیز در این روزها با خرید نان از نانوایی ها و بسته بندی آن به مسافران خدمات رسانی می کنند که همه این فعالیت ها باید تحت نظر شبکه بهداشت و درمان قرار بگیرد تا نان با کیفیت به گردشگران عرضه شود.
نصری تصریح کرد: همچنین فهرستی از نانوایی ها در سراسر جزیره قشم و به خصوص غرب این جزیره تهیه و در اختیار مسافران قرار داده شود تا دسترسی گردشگران به نانوایی ها نیز آسان تر باشد.
وی پیش بینی کرد: نوروز 1397 مسافران و گردشگران بسیاری از شهرستان قشم دیدن کنند که باید هرگونه امکانات رفاهی برای آنان فراهم شود.
فرماندار قشم خاطرنشان کرد: در بحث تخصیص آرد به نانوایی ها نیز دقت کافی صورت گیرد که این مرکزها برای تهیه آرد مورد نیاز خود در مضیقه قرار نگیرند.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا، موزه لنج سازان روستای گوران و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
69 کاشانه - مهمان در روستاهای جزیره قشم مشغول به فعالیت هستند که ظرفیت مناسبی برای بومگردی فراهم شده است.
آب و هوای بهاری درنیمه دوم سال، باشگاه های غواصی، ورزش های هیجانی در دریا، هوا و زمین، انواع غذاهای دریایی و اداب و سنت های مردم بومی قشم، این جزیره را به یکی از مقاصد گردشگری جنوب ایران تبدیل کرده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.