به گزارش ایرنا، علی استادی روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال، حرفه آموزی و کارآفرینی زندان های استان افزود: برای فروش دست ساخته های مددجویان زندان های هرمزگان ایجاد نمایشگاه دائمی در مرکز شهر ضرورت دارد.
وی بیان داشت: در 9 ماه نخست امسال 221 هزار نفر ساعت مهارت های شغلی به مددجویان آموزش داده شد.
مدیرکل زندان ها و اقدام های امنیتی هرمزگان اظهار کرد: حدود 85 درصد سهم استانی برای آموزش رشته های فنی و حرفه ای به مددجویان تحقق یافته که باید در این زمینه تلاش بیشتری شود.
استادی بر ایجاد اشتغال مولد در زندان ها تاکید کرد و گفت: استان هرمزگان ظرفیت های خوبی برای اشتغال دارد و باید از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی مددجویان استفاده کرد.
وی یاد آور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 348 مددجو در زندان های هرمزگان شغل ایجاد شده است که باید با برنامه ریزی مناسب این آمار را افزایش داد.
این مسئول افزود: با ایجاد گلخانه های جدید در شهرستان های حاجی آباد و رودان به زودی شاهد افزایش اشتغال مولد برای مددجویان در زندان های این استان خواهیم بود.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح وتربیت در بندرعباس است.
شهرستان رودان هم اکنون دارای اردوگاه استانی کار درمانی است که در کنار این مکان در پنج کیلومتری ورودی این شهر، زندان جدید ساخته می شود.
زندان مرکزی بندرعباس نیز در خارج از محدوده شهری و در منطقه چوچ این شهرستان مکان یابی شده است.
7195/6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.