به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه بهره برداری از این دستگاه در جمع خبرنگاران به آغاز بهره برداری از نسل چهار دستگاه ایکس ری در بندرشهید رجایی اشاره کرد و افزود: این ایکس ری می تواند روزانه تا یک هزار و 500 کانتینر را بررسی و کنترل کند.
وی خاطر نشان کرد: امید می رود با تقویت و نصب دستگاه های ایکس ری بتوان ورود قاچاق کالا از طریق مبادی رسمی را به صورت کامل کنترل کرد.
تصویربرداری X-Ray از نسل ۴ به «Fast Scan» معروف است و قابلیت تجزیه و تحلیل را دارد و به دلیل اسکن در حین حرکت وسیله حمل، با سرعت ۱۵ تا ۴۰ کیلومتر باعث کاهش صف کامیون‌ ها و دقت در بازرسی از محموله ‌ها می شود.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری در سطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و 40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

** کاهش قاچاق کالا در کشور
وزیر کشور در ادامه سخنانش گفت: هم اکنون قاچاق کالا از 20 میلیارد دلار به 11 و نیم میلیارد دلار در مرزهای رسمی و غیر رسمی کاهش یافته است.
رحمانی فضلی افزود: برای تحقق این کاهش در سال های گذشته کارهای فراوانی انجام شده است ولی باز باید تلاش شود تا قاچاق کالا به رقم صفر برسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به کوله بری اشاره کرد و ادامه داد: دستور کارهای جدیدی در حوزه کوله بری در دولت به تصویب رسیده و از یک ماه قبل اجرای آن ها آغاز شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر افزون بر 60 تا 70 درصد کوله بری ها با کنترل دقیق انجام می شود، البته زیرساخت های دیگر لازم است که استانداران، گمرکات و سایر دستگاه های مرتبط باید آن ها را فراهم کنند.
وزیر کشور بعد از ظهر سه شنبه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شد.
افتتاح چند طرح عمران شهری و بازدید از جزیره های خلیج فارس از برنامه های سفر سه روزه رحمانی فضلی به هرمزگان است.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.