به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارک و با اشاره به دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی برای اقصی نقاط کشور از جمله هرمزگان، بیان داشتند: راه حل حفظ نظام و انقلاب حضور مردم در صحنه های مختلف است و مردم باید با صلابت و اتحاد در راهپیمایی 22 بهمن همچون سالهای گذشته حضور پیدا کنند.

**بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به آغاز جشن های دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: بیان دستاوردها و خدمات 39ساله انقلاب اسلامی برای مردم به ویژه نسل جوان بهترین خدمت به نظام جمهوری اسلامی است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی بازگویی و تشریح کارکردهای انقلاب اسلامی در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، عمرانی و اقتصادی درسطح ملی و استانی را وظیفه ای دینی و ملی دانست.
وی افزود: در زمینه بهداشت و درمان در حالی که تا قبل از انقلاب کمتر پزشک بومی در بندرعباس و دیگر نقاط هرمزگان وجود داشت اما به برکت نظام جمهوری اسلامی هم اکنون شاهد فعالیت پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی در مراکز درمانی و درمانگاه های احداثی در دور افتاده ترین بخش ها و دهستان های این استان از جمله بشاگرد هستیم.
نعیم آبادی اضافه کرد: در سطح ملی نیز بندرعباس که تا سه دهه قبل آب آشامیدنی مناسبی نداشت هم اکنون با داشتن بزرگ ترین بندر کانتینری و مسافربری به دروازه تجارت و حمل و نقل دریایی ایران، تولید کننده برتر آلومینیوم و فولاد و با داشتن دو منطقه آزاد کیش و قشم و پنج منطقه ویژه اقتصادی با فعالیت های متنوع تجاری ، اقتصادی و نفتی بعنوان پایتخت اقتصادی ایران شهرت پیدا کرده است.
خطیب جمعه بندرعباس از خودباوری بعنوان یکی از مهم ترین شاخصه ها و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی نام برد و یادآور شد: هم اکنون که ایران به همت دانشمندان و جوانان وفادارش توانسته در بسیاری از علوم از جمله هسته ای و نانو روی پای خود بایستد دشمنان انقلاب اسلامی درحال پاشیدن بذر یاس و نا امیدی درمیان آنان هستند.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: دشمنان و بدخواهان این نظام به روش های گوناگون درقالب جنگ نرم و شبیخون فرهنگی با بزرگ جلوه دادن مشکلات و بی اهمیت دانستن دستاوردهای انقلاب اسلامی سعی در ناکارآمد نشان دادن نظام دینی را دارند.
آیت الله نعیم آبادی از آزادگی و روی پای خود ایستادن، رهایی از تحقیرشدگی و خودکم بینی و همچنین حاکم شدن روحیه اعتماد به نفس بعنوان بخشی دیگر از مهم ترین ویژگی ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در 39 سال گذشته نام برد.
امام جمعه بندرعباس ضمن تشویق جوانان به مطالعه بیشتر از آنان خواست با دست پر و شناخت بیشتر از دستاوردهای انقلاب اسلامی به سراغ دنیای مجازی بروند زیرا گردانندگان آنها بی آنکه دیده شوند تنها از طریق شبکه های مجازی با شایعه سازی و دروغ پراکنی سعی در تضعیف روحیه مردم و وارد کردن صدمه به سنگرهای این نظام دارند.

**کیش
امام جمعه کیش بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران، جامع ترین انقلاب جهان است و یک انقلاب فرهنگی، معنوی یا اقتصادی صرف نیست.
حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته کیش در جمع نمازگزاران افزود: انقلاب های جهان رویکرد اقتصادی داشتند، برخی فرهنگی و معنوی و برخی فقط انقلاب سیاسی هستند..
وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی همانند اسلام بعد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارد.
خطیب جمعه کیش گفت: نکته دوم شعارهای انقلاب اسلامی است که هویت آن را تعریف می کند، که این شعارهای اصیل، نماد اسلامی بودن انقلاب جامع ایران بود.
حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر حفظ شعارهای انقلاب افزود: عده ای در مسیر تغییر شعارهای انقلاب هستند و به بهانه تغییر اوضاع جهانی سعی می کنند شعارهای انقلاب را از بین ببرند.
امام جمعه کیش در ادامه با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر افزود: دهه فجر امسال در آستانه ورود به 40 سالگی انقلاب هستیم و ویژگی مهم امسال آن، تقارن با ایام فاطمیه (س) است.
وی با تاکید بر آن که جوانان نسل امروز باید انقلاب را به خوبی بشناسند ادامه داد: نسل امروز باید همه جانبه بودن انقلاب اسلامی را پذیرفته و باور کنند.
حجت الاسلام حسن زاده گفت: بعضی به بهانه تغییرات اوضاع جهانی به دنبال جدایی بعد دینی آن هستند و برخی شعار سلطه ستیزی و بیگانه ستیزی را می خواهند از انقلاب بگیرند.

**قشم
امام جمعه قشم گفت: امروز یکی از مهم ترین توطئه های دشمن دروغ سازی و شایعه پراکنی است تا در ذهن جوانان و نوجوانان کشور شک و شبهه ایجاد کند و از این راه به مقصد خود برسد.
حجت الاسلام رضا جوکار اظهار داشت: مردم نباید باید به شایعه توجه کنند بلکه در برخورد با آن به نحو مثبت و به نفع برادران ایمانی خود قضاوت کرده و بدین گونه با آن مبارزه کنند.
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هدف و آرزوی تمام انبیا و ائمه الهی تشکیل حکومتی مانند انقلاب اسلامی بود که موفق نشدند و این توفیق نصیب ملت ایران شد.
جوکار افزود: این مردم در عصر غیبت امام زمان(عج) این حکومت را تشکیل دادند که دنیا با این انقلاب بیدار شد و به جنگ ظالمان و ستمکاران رفت.
امام جمعه قشم با مقایسه رژیم پهلوی با حکومت جمهوری اسلامی گفت: از نظر ساختار، رژیم پهلوی یک حکومت دیکتاتور و سرسپرده به خارجی ها بود و این در حالی است که جمهوری اسلامی نمونه یک حکومت مردمسالاری دینی است که تا کنون 37 انتخابات برگزار کرده است.

**میناب
امام جمعه میناب نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مردم ایران اسلامی تا آخرین قطره خون خود پای آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری ایستاده اند.
حجت الاسلام حسین متعمدی فر اظهار داشت: 22 بهمن روز اقتدار ملی است و همه مردم در برنامه های دهه فجر حضور چشم گیری داشته باشند.
وی درباره دستارودهای انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف سخن گفت و ادامه داد: یکی از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی که آن را از سایر انقلاب ها متمایز می سازد پیروی از حرکت انبیای الهی است و ویژگی دیگر انقلاب اسلامی ایران این بود تمام تحلیل های سیاسی 100 ساله اخیر راجع به انقلاب ها را به هم ریخت.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل با خون شهدای گرانقدر و اراده راسخ ملت به پیروزی رسید و چنان برجسته و یگانه شد که هیچ حرکت و جنبش انقلابی دیگر توان برابری با آن را نخواهد داشت.

**جاسک
امام جمعه جاسک گفت: جریان های شرق و غرب که با سیطره و سلطه خود اجازه خروج هیچ صدایی را نمی دادند و همه دولت ها نیز مجبور به همصدایی و پیروی از آن ها بودند با ظهور و طلوع آفتاب انقلاب اسلامی در هم شکستند و نظام دو قطبی جهانی از بین رفت.
حجت الاسلام محمد کاظم مناقبیان در خطبه های نماز جمعه این هفته جاسک اظهار کرد: امروز بعد از 39 سال از گذشت انقلاب بالاترین هنر رهبری امام راحل این بود که با همراهی مردم حکومت را از ظالمان گرفت و تحویل مردم داد و راز ماندگاری انقلاب هم همین است که خود مردم در آن نقش دارند.
خطیب جمعه جاسک با بیان این که روز نیروی هوایی یکی از قله های پرافتخار ایران اسلامی است، گفت: 19 بهمن، روز نیروی هوایی به عنوان یکی از ماندگارترین روزها در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.
وی ضمن تبریک روز نیروی هوایی افزود: در این روز افتخارآفرینان این نیرو با حضور پرشمار در محل سکونت رهبر معظم انقلاب اسلامی با معظم له بیعت کردند که همین موضوع کمر رژیم شاهنشاهی فاسد را شکست.

**پارسیان
خطیب جمعه پارسیان هم در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: شکوه بخشیدن به راهپیمایی 22 بهمن باعث امیدواری مظلومان و یاس و انفعال قدرت های زورگو می شود.
، حجت الاسلام هادی میرزایی خواستار توجه به شرایط پیچیده و ظالمانه استکباری و لزوم هوشیاری در جهت کاهش ضریب خسارت به جوامع اسلامی و در حاشیه امن قرار نگرفتن رژیم صهیونیستی شد.
وی افزود: شکوه بخشیدن به راهپیمایی 22 بهمن باعث فعال سازی ماشین تبلیغاتی و رسانه ای علیه رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار و افشای چهره خائن برخی کشورهای جهان اسلام می شود.
وی با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: یکی از خصوصیت های ملت بزرگ ایران مقابله با ظلم و ستم است و مردم انقلابی ایران این روحیه را هم در مقابل رژیم ستمشاهی و هم در مدت هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند.
میرزایی ضمن اشاره به ویژگی های انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگویی برای ملت های آزاده جهان شد تا در برابر ظلم ظالمان و ستم ستمکاران بپا خیزند هم چنان که در سالهای اخیر شاهد این تاثیر مهم بودیم.
7198/7408

خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.