به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد رستمی شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص حادثه اخیر کرگان ابراز کرد: نیروی انتظامی در چهارم بهمن ماه جاری در روستای کرگان میناب طرح عملیاتی استانی را اجرا کرد که در راستای با مبارزه با قاچاق کالا بود.
وی افزود: این طرح که از طرح های ارتقایی اجرای امنیت اجتماعی و ابلاغ از سوی فرماندهی ناجا بود در همه استان ها در حال اجرا است که روستای کرگان میناب به علت قرار گرفتن در مجاورت روستاهای قاچاق خیز شامل این طرح بود.
فرمانده انتظامی میناب خاطر نشان کرد: در این روز که ناخواسته منجر به کشته شدن جوان کرگانی شد بسیاری از افراد با اظهار نظر های غیر عالمانه و نسنجیده، نیروی انتظامی شهرستان را هدف قرار داده و سبب تشویش اذهان و افکار عمومی شدند.
رستمی در خصوص برخی اظهارات که نیروی انتظامی را به برخورد گزینشی با قاچاقچیان و اتومبیل های حمل مشروب محکوم کرده بودند گفت: آمار و اسناد موجود نسبت به برخورد و کشفیات نشان دهنده گزینشی بودن این برخوردها نیست بلکه نشان دهنده برخورد با مجرم و جرائم است.
فرمانده انتظامی میناب عنوان کرد: عملکرد 10ماهه پلیس با همه اسناد و مدارک در فرماندهی انتظامی شهرستان موجود است که هر فرد کوچک ترین شبهه ای نسبت به ایجاد امنیت و برخورد با قاچاچیان دارد می تواند به این آمار رجوع کند.
رستمی اظهار داشت: ما نمی دانیم که در نیروی انتظامی باید قانون را رعایت کنیم یا سلیقه ای و طبق خواسته برخی از مسئولان رفتار کنیم که بی شک رعایت قانون از برنامه های مهم این نیرو در برخورد با قاچاق و قاچاقچی است.
فرمانده انتظامی میناب افزود: در حادثه کرگان هم نیروی انتظامی شهرستان قانون را رعایت کرده و با دستور فرماندهی و مجوز دادستانی شهرستان این طرح انجام شد هر چند که پیش از این هم شورای روستای کرگان را از اجرای این طرح با خبر کرده بودیم.
فرمانده انتظامی شهرستان میناب تصریح کرد: آن هایی که نیروی انتظامی شهرستان رازیر سئوال می برند شاید منافع آن ها در خطر است و اطلاعاتی را که آن ها بدست می آوردند و مطرح می کنند از سوی قاچاقچیان است.
وی عنوان داشت: موضوع درگیری و کشته شدن جوان کرگانی در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و طبق نظریه کارشناسی شده توسط کارشناسان تیر شلیک شده به صورت مستقیم به جوان کرگانی برخورد نکرده بلکه بعد از کمانه شدن این تیر به جوان کرگانی اصابت کرده و موجب کشته شدن وی شده است.
رستمی تصریح کرد: در این روز نیروهای انتظامی شهرستان با حضور در کرگان برای کشف قاچاق از پیش تعیین شده در حال حرکت بودند که از سوی جوانان کرگان مورد حمله با فشفشه قرار گرفتند و در این حرکت آن ها، یک نفر از نیروهای انتظامی از ناحیه پا زخمی شد و سایر نیروها برای حفاظت از خود اقدام به تیر اندازی هوایی کرده که ناخواسته به این جوان تیر اصابت می کند.
فرمانده انتظامی شهرستان میناب ضمن تسلیت به خانواده جوان کرگانی گفت: بعد از بررسی کامل این پرونده و تعیین تکلیف در صورت قصور نیروهای انتظامی به طور قطع با فرد خاطی برخورد خواهد شد.
7408/7194
خبرنگار: علی نجفی ** انتشار دهنده : محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.