به گزارش روز چهارشنبه ایرنا' در این لحظات سراسر حزن و اندوه؛ زمان و زمین شاهد جوشش شور و شعور فاطمی در جای جای هرمزگان است؛ عاشقان و شیفتگان آل الله با به راه انداختن دسته ها و هیات های عزاداری با دلی اندوهگین و چشمانی اشک بار در سوگ شهادت مظلومانه دردانه شیر خدا؛ حضرت فاطمه الزهرا (س) مرثیه غم سرودند.
عزاداران فاطمی در هرمزگان با به اهتزاز در آوردن بیرق عزای ریحانة النبی؛ با گسترانیدن فرش عزای یاس آل یاسین؛ برپایی ایستگاه صلواتی و پخش نذری؛ این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند و از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله؛ عشق و ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)؛ ابراز کردند.
آیین های سخنرانی، روضه خوانی، مرثیه خوانی و سینه زنی در این لحظات سراسر حزن و اندوه در شکوه و عظمتی خاص؛ در جای جای هرمزگان در حال برگزاری است و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه؛ بر سر و سینه زنان در عزای بانویی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ و ماتم نشسته اند.
اقامه عزای فاطمی امسال هم مظهر تجلی پیام و هدف جاوید نهضت دفاع از ولایت است و این همه دل عاشق که امروز آمده و بر آستان آن حقیقت تا ابد جاوید؛ ادای احترام می کنند؛ نشان از این حقیقت صریح و روشن است.
شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) امسال هم با سینه فراغ آمده اند تا درسی نو از شهیده ولایت بگیرند و با شناخت بیشتر و عمیق تر از سیره عملی و رفتاری آن بانو؛ راه و رسم عاشقی، دلدادگی و ایثار را آگاهانه تر و عاشقانه تر از همیشه مرور کنند.
حضرت فاطمه (س) در سال پنجم بعد از بعثت و در روز 20 جمادی الثانی در مکه دیده به جهان گشود.
پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص)؛ رسول گرامی اسلام؛ خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) دختر خویلد؛ از زنان بزرگ و شریف قریش است.
نام مبارک آن حضرت؛ فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های ایشان می باشد.
فاطمه در لغت به معنی بریده شده و جدا شده می‌باشد و علت این نامگذاری بر طبق احادیث نبوی؛ آنست که؛ پیروان فاطمه (س) به سبب او از آتش دوزخ بریده، جدا شده و برکنارند.
حضرت زهرا (س) تا دیده به جهان گشود به قدرت الهی لب به سخن گشود و گفت: 'شهادت می‌ دهم که جز خدا؛ الهی نیست و پدرم؛ رسول خدا و آقای پیامبران است و شوهرم؛ سرور اوصیاء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان می‌باشند.'
بیشتر مفسران شیعی و عده‌ای از مفسران بزرگ اهل تسنن نظیر فخر رازی؛ با توجه به آیه آغازین سوره کوثر؛ حضرت فاطمه (س) را خیر کثیر و باعث بقا و گسترش نسل و ذریه پیامبر اکرم (ص) ذکر کرده اند.
فاطمه زهرا (س) اگر چه امام نیست اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان؛ نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست؛ بلکه آن حضرت همتای امیرالمؤمنین و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه اطهار (ع) می‌باشد.
حضرت فاطمه زهرا (س) در عمر کوتاه خود در راه اقامه دین، پاسداری و صیانت از امامت و ولایت، هدایت بشریت به سوی حق، کمال و سعادت؛ از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرد.
پس از رحلت پیامبر (ص) و در پی ناجوانمردی و زخم کین مردم ناجوانمرد مدینه؛ یاس نبوی بیمار گشت و بنا بر قول مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا در این دنیای فانی زندگی کرد.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.