به گزارش ایرنا، عبدالهادی فقهی زاده شامگاه پنجشنبه در شروع مرحله نیمه پایانی رقابت های «شوق تلاوت» در قشم افزود: تلاوت قرآن برای هر قاری یک افتخار است اما باید دانست که این کتاب باید فهمیده شود و آموزه های آن رهنمود اعمال انسان قرار بگیرد.
وی ادامه داد: البته نگاه های علمی و از بعدهای مختلف نیز باعث می شود معارف این کتاب آسمانی آشکار شود و تلاوت آن نیز باعث انس با این کتاب مقدس می شود اما باید اذعان کرد عمل به قرآن در مرتبه ای بالاتر از این مسائل قرار دارد.
فقهی زاده تصریح کرد: انس با قرآن یک وسیله است تا زندگی انسان را شرافت قرآنی ببخشد و با آموزه های وحی آشتی دهد.
وی با تاکید به این که قرآن فقط برای استماع نیست، افزود: پیامبر اکرم(ص) قرآن مجسم و نماد اخلاق و خوی قرآنی بود که باید در عمل به قرآن از این اسوه پیروی کرد.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: قاریان جوان و نوجوان از رشد خود غافل نشوند و در این راه از استادان خود بهره کافی بگیرند.
وی افزود: همه کسانی که در رقابت های قرآنی شرکت می کنند برنده واقعی هستند و کسب رتبه، معیار پیروزی و شکست در فعالیت های قرآنی محسوب نمی شود.
مراسم اختتامیه مرحله نیمه پایانی از سومین دوره رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئولان محلی، متسابقان و مردم در قشم در حال برگزاری است. این رقابت ها با شرکت 76 نخبه قرآنی سوم تا ششم بهمن ماه امسال درقشم برگزار شد.
رقابت های قرآنی «شوق تلاوت» یکی از مسابقاتی است که با عنوان طرح ملی تلاوت قرآن کریم در کشور برگزار می شود.
مرحله پایانی این رقابت ها اسفند ماه امسال در کربلا برگزار می شود.
طرح ملی تلاوت قرآن کریم با هدف کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان پسر در مقطع سنی بین 8 تا 14 سال با هدف آموزش تخصصی قرائت از سال 1391 در کشور آغاز به کار کرد و هم اکنون در 18 استان فعالیت دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.