به گزارش ایرنا، منصور آرامی شامگاه سه شنبه در نشست با معاونان توسعه مدیریت و طرح و توسعه بنادر کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، اظهار داشت: با توجه به اهمیت این بندر بزرگ و راهبردی باید هوشمندسازی، جذب سرمایه گذاران بزرگ، تقویت مباحث فناوری، توسعه زیرساخت های بندری و دریایی و هم چنین رعایت استانداردهای بین المللی در آن با جدیت پیگیری و انجام شود.
وی تاکید کرد: تقویت منابع انسانی، مالی و اداری به عنوان پشتیبانی مهم برای فعالیت های عملیاتی و توسعه اراضی بندر رجایی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
آرامی در این نشست ارتقا استانداردهای حوزه منابع انسانی در زمینه تحقق اهداف سازمانی، بهره وری نیروی کار، برطرف سازی خلاهای درآمدی، رعایت ضوابط و شفافیت مالی را به عنوان مهم ترین برنامه های سازمان بنادر در سال 97 اعلام کرد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت و تخلیه و بارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.