به گزارش ایرنا، محمود صابری روز دوشنبه در تشریح عملکرد 10 ماهه منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در جمع خبرنگاران افزود: تعهد اشتغال هدف گذاری شده سال 96 برای منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی 700 نفر بوده که بیش از سهمیه تعیین شده اشتغالزایی صورت گرفته است.
وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 468 پرونده کارگری نیز در واحد کار و خدمات اشتغال بندر شهید رجایی مورد بررسی قرار گرفته است.
معاون توسعه منابع و مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: با رعایت مسائل ایمنی در بنادر این استان، حادثه ناشی از کار و فوتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.
صابری یاد آورشد: راه اندازی تجهیزات و مکانیزه شدن فرآیند عملیات، فعال شدن واحدهای HSE در شرکت های پیمانکار و سرمایه گذار بخش خصوصی، آموزش کارکنان، تجزیه و تحلیل حوادث و شناسایی و ارزیابی خطرها موجب کاهش حادثه در بندر شهید رجایی شده است.
وی با اشاره به ایجاد واحد کار و اشتغال و رسیدگی به اختلاف کارگری و کارفرمایی در بندر شهید رجایی خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری بین اداره های کل بنادر و تعاون و کار منجر به کاهش تنش های کارگری شده، به طوری که در مقایسه با سایر استان ها، بنادر هرمزگان دارای کمترین تنش کارگری داشته است.
این مسئول بر شکل گیری تشکل های کارگری به منظور تامین ایمنی، بهداشت کار و پیگیری مطالبه های کارگران تاکید کرد.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.