به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: دنیای اسلام باید به فلسطین، میانمار، یمن و بحرین به عنوان مسائل اصلی جهان اسلام توجه داشته باشد و به آن بپردازد.
وی ادامه داد: مردم مظلوم فلسطین و غزه در جنگ 22 روزه مقابل اسرائیل سر تا پا مسلح پیروز شدند و هیمنه پوشالی آنها را با پایداری و صبر خود نابود کردند.
جوکار تصریح کرد: فلسطین با استقامت و تقدیم هفت هزار شهید باعث شد رویای شکست ناپذیری اسرائیل بر باد رود و دنیا متوجه شد که خانه ای که رژیم غاصب صهیونیستی برای خود ایجاد کرده است از خانه عنکبوت نیز سست تر است.
وی به منویات مقام معظم رهبری درباره فلسطین و اتحاد جهان اسلام اشاره و اظهار کرد: بررسی امکان شکست دشمن در مسائل مهم دنیای اسلام نیز از مسائلی شمرد که ملت های اسلامی باید به آن بپردازند.
امام جمعه قشم تاکید کرد: رژیم صهیونیستی که روزی رویای نیل تا فرات را در سر می پروراند امروز برای حفاظت از خود مجبور شده است به دور خود دیوار بکشد.
وی افزود: آن ها نه تنها نمی توانند رویای خود را محقق سازند بلکه قدس برای همیشه پایتخت فلسطین باقی می ماند.
جوکار ادامه داد: امروز دشمنان بشر سردمدار دفاع از حقوق بشر شده اند که حاکمان کشورهای مسلمان باید این دروغ را برای ملت های اسلامی برملا و حقیقت را روشن کنند.
وی با اشاره به رشد علم و فرهنگ در دوران گذشته اسلامی گفت: حرکت علمی جهان اسلام یکی از لازمه های مقابله با دشمن است و کشورهای مسلمان باید گذشته پویای خود در حرکت علمی را احیا کنند.
امام جمعه قشم اذعان کرد: خائنان به جهان اسلام نیز که با دشمنان این دین مبین همکاری می کنند باید به مسلمانان جهان معرفی شوند و هر رسانه ای نیز که همرنگ با دشمن است شناسایی شود تا مسلمانان گرفتار شایعه های آنان نشوند.
وی افزود: همچنین کشورهای مسلمان باید تلاش کنند از هیمنه رسانه های دروغ پرداز غرب خارج شوند و شیطنت ها و توطئه های دشمن را بشناسند.
جوکار ایران را در حوزه های مقابله با جنگ اقتصادی و نیز مردم سالاری دینی یک اسوه برای کشورهای اسلامی دانست و گفت: کشورهای مسلمان باید این 2 موفقیت جمهوری اسلامی را الگوی خود قرار دهند که اگر در دیگر کشورهای مسلمان نیز اجرا شود، نجات بخش خواهد بود.
وی ضایعه از دست رفتن هموطنانمان در سانحه کشتی سانچی را تسلیت گفت و افزود: این عزیزان در راه خدمت به ملت و اقتصاد کشور جان خود را از دست داده اند و طبق آیات قرآن اجر شهید را دریافت می کنند.
امام جمعه قشم ادامه داد: دشمن درباره وقوع این حادثه نیز دست به شایعه سازی های مختلف پرداخت اما باید خبرهایی را پذیرفت که از منابع موثق و مورد اعتماد منتشر شده باشد.
وی با تبریک روز پرستار و بهورز گفت: حضرت زینب نه تنها پرستار مجروحان روز عاشوراست بلکه پرستار پیام عاشورا برای همیشه تاریخ است و در صورتی که ایشان نبود اثری از عاشورا و بلکه از اسلام پیدا نمی شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
به گزارش ایرنا، 16 دی یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد و در نهایت روز یکشنبه (24 دی) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی در حال غرق شدن است و اسامی 32 خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزادمنجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.