به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، داریوش باقر جوان افزود: در 9 ماه نخست امسال، بندر شهید رجایی با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهم ترین و فعال ‌ترین مرز ترانزیتی در کشور را به خود اختصاص داد.
وی بیان داشت: در این مدت، 2 میلیون و454 هزار تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان یادآورشد: بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس شامل مواد سوختی، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم ‌خانگی و انواع پنبه است.
باقر جوان همچنین مرزهای پرویزخان، بازرگان و شهید باهنر را از دیگر مرزهای فعال ترانزیت ورود کالا به کشور نام برد و گفت: 74 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای یاد شده صورت می‌ گیرد و 26 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.
طبق آمار و اطلاعات ارائه شده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان، در9 ماه ابتدایی امسال در مجموع یک میلیون و600 هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی از مرزهای جاده‌ ای وارد و 5 میلیون تن از کشور خارج شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، واردات 12 درصد و صادرات 7 درصد افزایش داشته است.
کریدور جنوب به شمال یکی از مهم ترین کریدورهای بین ‌المللی است که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می ‌کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم می ‌کند.
ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ازبکستان و ترکیه مقصد کالاهای ترانزیتی از کشور است.
7195/ 6048
تنظیم کننده: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.