به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی شیراز، یلدا راهدار سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی بازرگانان در شیراز بیان کرد: اتاق مشترک ایران و ایتالیا یکی از بزرگ ترین اتاق های بازرگانی مشترک ایران با یک کشور اروپایی است که خدمات خوبی در بخش های مختلف به فعالان اقتصادی ارائه می کند.
وی افزود: ایتالیا یکی از کشورهای دارای مناسبات اقتصادی و تجاری خوب با کشور ماست که این اتاق مشترک فرصت خوبی برای حضور پایدار کالاهای تولیدی استان فارس در بازار این کشور است.
راهدار با بیان اینکه این اتاق مشترک خدمات مناسبی را به تجار و بازرگانان ارائه می کند اظهارداشت: این اتاق مشترک در زمینه هایی از جمله همکاری و گسترش روابط اقتصادی، کمک به انجام معاملات تجاری- بازرگانی و اقتصادی، تبادل تکنولوژی بین بازرگانان ایرانی و ایتالیایی، ایجاد شرایط برای سرمایه گذاری در هر دو کشور و سازمان دهی نشست ها و سمینارها و برپایی نمایشگاه ها فعال است.
معاون تحقیق و توسعه اتاق شیراز اضافه کرد: فعالان اقتصادی استان و اعضای اتاق شیراز که تمایل به حضور و فعالیت در این اتاق مشترک دارند برای استفاده از خدمات می تواند به بخش بین الملل اتاق شیراز مراجعه کنند.
او ادامه داد: ایجاد شعبه ای از این اتاق مشترک در اتاق شیراز، نوید بخش رخداد های مثبت برای فعالان بخش خصوصی فارس و بخش اقتصاد استان است.
راهدار عنوان داشت: در سالجاری بازار 9 کشور خارجی به عنوان هدف برای صادرات استان فارس در نظر گرفته شده است که امسال پنج هیات تجاری و اقتصادی از فارس به پنج کشور اعزام می شود.
وی با بیان اینکه در حال کارشناسی و نیازسنجی بازار 9 کشور به عنوان اولویت های استان هستیم افزود: کشورهایی از جمله کنیا، مجارستان، تونس، عراق، گرجستان، چین، افغانستان، روسیه، عمان، اندونزی و یک کشور اورپایی از بازارهای مشخص شده برای محصولات استان فارس است که پس از کارشناسی بازارهای هدف، هیات تجاری استان اعزام خواهند شد.
او بیان کرد: اعزام هیات تجاری ازاستان بر اساس توجیه اقتصادی بازارهای هدف کشورها انجام می شود به طوری که اعزام هر هیات باید اهداف و خروجی مثبت برای توسعه صادرات استان داشته باشد.
دریافت خبر: فاطمه هاشمی نیک ** انتشار: غلامرضا مالک زاده
3002/ 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.