به گزارش ایرنا، سرهنگ علی اصغر خرم روی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد این ارگان در زمان یاده شده ، اظهار داشت: مقابله با قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا و ارز از جمله اولویت های مهم مرزبانی است و در همین راستا نیز ماموران مرزبانی استان در این مدت علاوه بر کشف مواد مخدر موفق به کشف انواع کالای قاچاق به ارزش بیش از 230 میلیارد تومان شدند.
وی افزود: با تلاش ماموران مرزبانی استان در این مدت، 297 دستگاه خودرو و یک هزارو 184 فروند شناور حامل و فعال در قاچاق کالا و مواد مخدر توقیف و از خروج یک میلیون و 43 هزار و 700 لیتر فرآورده‌های سوختی از کشور جلوگیری شد.
فرمانده دریابانی هرمزگان تصریح کرد: در بازه زمانی مذکور 3 هزار و 78متهم قاچاق کالا و ارز در هرمزگان دستگیر و بیش از یک هزارو 640 پرونده نیز تشکیل شده است.
سرهنگ خرم روی خاطر نشان کرد: دراین مدت 93 باند بزرگ و کوچک وارد کننده کالای قاچاق به مرزهای دریایی هرمزگان شناسایی و با دستگیری سرباندها و اعضای اصلی آن از چرخه فعالیت خارج شدند.
استان هرمزگان با برخورداری از یک هزار و 100 کیلومتر مرز آبی مهمترین کانون توجه سوداگران مرگ است.
سوداگران مرگ با سوءاستفاده از موقعیت هرمزگان و نوار ساحلی آن،برای انتقال مواد مخدر سایه شوم خود را بر این منطقه انداخته اند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده است چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
شهرستان میناب در 90 کیلومتری و جاسک در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.