به گزارش ایرنا، رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران هدف از این بازدیدها را آشنایی بیشتر با چالش های فعالیت های حوزه انرژی در استان هرمزگان اعلام و اضافه کرد: این بازدیدها کمک می کند تا نمایندگان بتوانند در قالب های مختلف مانند تصویب قوانین، تامین بودجه و اعتبارهای مورد نیاز این بخش ها حمایت لازم را انجام دهند.
فریدون حسنوند ادامه داد: اگر ایراد و اشکال هایی در طرح ها وجود داشته باشد کمیسیون آن ها را به مسئولان وزارت نفت و یا نیرو اعلام می کند.
وی اشاره کرد: دغدغه هایی برای تامین منابع مالی تکمیل پالایشگاه ستاره خلیج فارس وجود داشت که با توجه به دستور رئیس جمهوری، 260 میلیون یورو به این منظور اختصاص می یابد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این کمیسیون پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه مستقل گاز رسانی به هرمزگان را به کمیسیون تلفیق ارسال کرد که توسط این کمیسیون تصویب شد.
وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: مجموعه ای در وزارت نفت مسئولیت عمران مناطق نفت خیز را بر عهده دارد که این بخش برنامه پنج ساله ای برای اجرای طرح های مختلف آموزشی، بهداشتی، ورزشی و عمرانی در این مناطق تهیه کرده است.
وی بیان داشت: کمیسیون انرژی از وزیر نفت خواسته است در سال آینده، هزار میلیارد تومان توسط شرکت ملی نفت به این طرح ها اختصاص داده شود تا با مشکل روبه رو نشوند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران این مجموعه را یکی از نمونه های موفق اجرای اقتصادی مقاومتی معرفی کرد.
رئیس و اعضای کمیسیون انرژی مجلس روز یکشنبه برای بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس، شرکت نفت فلات قاره (در قشم) به هرمزگان سفر کردند.
در این سفر دو روزه مسائل و مشکلات و ظرفیت های این مجموعه ها مورد بررسی قرار گرفت.
3219/2094
خبرنگار:عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.