اسدالله قره خانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه ایزوایکو (کشتی سازی) بندرعباس در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: رقم بدهی ها بسیار بزرگ است اما براساس این پیشنهاد، بدهی های تولید کنندگان برق به بانک ها را به طریقی وزارت نیرو پذیرفته و آن بدهی ها از حساب تولید کنندگان برق خارج می شود.
وی ادامه داد: این اقدام موجب می شود تولید کنندگان بتوانند با جذب سرمایه های جدید، کارهای توسعه ای سیکل ترکیبی و توسعه نیروگاهی خود را به کار گیرند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت نیرو 300 هزار میلیارد ریال به پیمانکاران و تولیدکنندگان برق بدهکار است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: قیمت آب و برق و هیچ نوع از حامل های انرژی در سال آینده افزایش نمی یابد.
قره خانی گفت: یکی از ابزارهای انجام طرح های نیروگاهی برق، فروش اوراق مشارکت برای تامین مالی است که در بودجه سال آینده پیش بینی شده است.
وی هم چنین گفت: عوارض 50 ریالی که در گذشته برای هر کیلو وات ساعت گرفته می شد توسط کمیسیون انرژی تغییر یافت که این اقدام برای منطقه های گرمسیری بسیار موثر است.
وی اشاره کرد: به طور مثال یک مشترک هشت هزار کیلووات در منطقه های گرمسیری برق مصرف می کرد که اگر در پنج ضرب شود رقم کلانی می شود.
قره خانی ادامه داد: تعرفه برق در این منطقه ها پایین بود و میزان عوارض از میزان مصرف برق بیشتر می شد که با این تغییر در بودجه سال آینده، تعرفه عوارض بر میزان مصرف برق محاسبه خواهد شد.
وی تاکید کرد: در بودجه سال آینده هم چنین اعتبارهایی برای شیرین سازی آب برای شهرهایی که در سواحل کشور قرار دارند، اختصاص یافته است.
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای از روز گذشته برای بازدید از پالایشگاه ستاره خلیج فارس و شرکت نفت فلات قاره وارد استان هرمزگان شدند و امروز نیز بازدیدی از مجموعه ایزوایکو (مجموعه کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران) داشتند.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.