به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پرتال سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا کمساری افزود: توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی و معرفی ظرفیت های بومی محلی مردمان جزایر قشم و هرمز همچون آداب و رسوم، گویش، اماکن تفریحی، گردشگری و تاریخی این جزایر بخشی از اهداف این تفاهم نامه است.
وی ادامه داد: معرفی تازه های کتاب با استفاده از منابع لازم در راستای به روزرسانی اطلاعات عمومی مسافران و گردشگران و غنی سازی اوقات فراغت آنان در طول مدت سفر دریایی از دیگر اهداف راه اندازی کتابخانه در شناورهاست.
کمساری تصریح کرد: تامین محتوا با اختصاص کتابدر موضوعات و عنوان های بیان شده، به روز رسانی عنوان های کتاب و تامین کتاب با موضوعات تازه از جمله تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در این تفاهمنامه است.
وی افزود: اختصاص تجهیزاتی همچون قفسه و سایر وسایل نگهداری کتاب ها، تامین نیروی انسانی (کتابدار) برای نگهداری مناسب و مسئولیت تحویل کتاب به مسافران و جانمایی و اختصاص فضای مطلوب در شناور ها نیز از تعهدات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم اظهار داشت: به محض آماده سازی فضای لازم در شناورها و اعلام آن از سوی اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بندرعباس، برای تجهیز کتابخانه ها از سویاین اداره کل اقدام می شود.
سفر دریایی از بندرعباس به جزیره قشم 40 تا 50 دقیقه به طول می انجامد که این مدت فرصت مناسبی برای آشنایی مسافران با جزایر و آداب و سنن جزیره قشم است.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است. همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره است.
در جزیره قشم بیش از 200 محوطه تاریخی از قبیل تپه، دخمه، بقایای کنار ساحل مانند غار، بندر و سازه های آبی مانند سد و غیر آن شناسایی شده که تا کنون 30 اثر از آن به عنوان آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500 /6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار :خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.