براساس ماده 3 اساسنامه، مرکز اصلی صندوق توسعه صنایع دریایی بندرعباس وحوزه عملیات آن سراسر کشور است وهیات ‌مدیره می‌ تواند با تصویب مجمع عمومی و رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به‌ ایجاد ویا انحلال شعب ونمایندگی ها درسایر نقاط کشور اقدام کند.
وحید تهمتن روز دوشنبه درگفت وگوبا خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر صندوق حمایت از صنایع دریایی در تهران مستقر شده که حاضریم برای استقرار آن در بندرعباس کمک کنیم تا هم به اساسنامه عمل شود و هم صنعتگران صنایع دریایی هرمزگان دسترسی بهتری به آن داشته باشند.
وی ادامه داد: وجود صنایع بزرگ کشتی سازی وانجام فعالیت های دریایی مختلف درهرمزگان اهمیت اجرای بند سه اساسنامه را نشان می دهد.
رئیس خانه صنعت و معدن هرمزگان ابراز داشت: هرمزگان به صورت سنتی پیشکسوت صنایع دریایی کشور بوده که در سال های گذشته به علت بی توجهی ها و پس از آن افزوده شدن تحریم ها از فناوری روز دنیا عقب مانده است.
وی بیان داشت: اگر به صنایع استان کمک شود می توان این عقب ماندگی ها را با حمایت صندوق توسعه صنایع دریایی و سایر بخش ها جبران کرد و سهم خوبی از بازار را بدست آورد.
تهمتن یادآور شد: صنعتگران صنایع دریایی هرمزگان باید بتوانند به خوبی از حضور صندوق در هرمزگان استفاده کرده و از تسهیلات آن بهره مند شوند.
بر اساس اساسنامه برخی خدمات صندوق توسعه صنایع دریایی شامل « اعطای تسهیلات بدون عوض معادل مالیات بردرآمد پرداختی سالانه مالکان ایرانی شناورهایی که با استانداردهای ملی یا جهانی در داخل کشور ساخته می‌شوند حداکثر به‌ مدت ده سال»
« اعطای تسهیلات بدون عوض معادل مالیات بردرآمد پرداختی همان سال به مالکان شناورهای زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران که دارای گواهینامه معتبر از مؤسسه های رده ‌بندی پذیرفته شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی هستند وتوسط کارخانه ‌های داخلی سازنده کشتی تعمیر دوره‌ ای می‌ شوند است.»
«این صندوق همچنین می تواند با رعایت قوانین و مقررات مربوط با انجام سپرده ‌گذاری و از طریق بانک های داخلی نسبت به اعطای تسهیلات با شرایط مناسب به متقاضیان خرید از سازندگان داخلی شناور اقدام کند.»
«اساسنامه صندوق توسعه صنایع دریایی به موجب نامه شماره 38202/30/89 تاریخ 15اردیبهشت 1389 شورای نگهبان تأیید شده است.»
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.