حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد روز یکشنبه در مصاحبه با ایرنا افزود: 19 باب از این خانه های عالم در بندرعباس، 20 باب میناب، 21 باب رودان، 6 باب حاجی آباد، و یک باب نیز در شهرستان سیریک باید ساخته شود.
وی بیان داشت: هم اکنون 175 باب خانه عالم در روستاهای هرمزگان در دست ساخت است که ساخت و ساز این تعداد خانه ی عالم و تجهیز آن به نسبت جمعیت روستایی استان ناچیز است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهار کرد: 300 باب خانه عالم روستایی نیز با مشارکت این اداره کل و همکاری دیگر نهادها در روستاهای هرمزگان در حال فعالیت است.
انصاری راد اظهار کرد: درحال حاضر بیش از 100 روحانی مستقر نیز در روستاهای هرمزگان فعالیت تبلیغی و فرهنگی دارند که به لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی نسبت به گذشته داشته است.
وی گفت: روستاهای پر جمعیت برای ساخت خانه عالم و تکمیل خانه های عالم نیمه تمام باید در اولویت باشد و سطح مشارکت مردم نیز در ساخت و تکمیل خانه های عالم در روستاها بیش از پیش افزایش یابد.
این مسئول خاطرنشان کرد: هدف اصلی ساخت خانه های عالم، استقرار روحانی در روستاها در دراز مدت، برگزاری نمازهای جماعت و پاسخ به شبهه های فکری و اعتقادی مردم به ویژه جوانان و نوجوانان است.
انصاری راد اضافه کرد: خانه‌ های عالم به ترویج فرهنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی منجر می‌ شود و امروز ترویج سبک زندگی اسلامی یکی از بزرگ ‌ترین رسالت‌ های مسئولان فرهنگی و اجرایی است.
وی با اشاره به اینکه امروز مبلغان وظیفه سنگینی را بر دوش دارند، گفت: روحانیان باید علاوه بر آموزش احکام دین اسلام به مردم، آنان را از جنگ نرم دشمن آگاه سازند و در زمان فتنه و آشوب به قرآن و اهل بیت پناه ببرند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اضافه کرد: از میان پنج آسیب اجتماعی مدنظر رهبر معظم انقلاب، اعتیاد، طلاق و مفاسد اجتماعی از مواردی است که روحانیان مستقر می‌ توانند در کاهش و رفع این آسیب‌ ها خوب عمل کنند.
وی در پایان ابراز داشت: همچنین روحانیان مستقر باید با مردم روستاها تعامل سازنده داشته باشند و مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها نیز باید نگاه ویژه ای به روحانی مستقر و فعالیت تبلیغی وی داشته باشند.
استان هرمزگان به عنوان یکی از استان های جنوبی کشور دارای جزایر 14 گانه و یک هزار و 842 روستا دارای سکنه است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.