امین ضیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این زمین ها در منطقه محمد آباد و کنارو (ایسین) بندرعباس واقع شده که توسط عده ای افراد سودجود تصرف شده بود.
وی ادامه داد: عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی این شهرستان به استناد تبصره یک ذیل ماده 55 قانون حفاظت و حمایت از جنگل ها و مراتع کشور با همکاری نهاد قضایی و انتظامی، این زمین ها را از دست متصرفان خارج و آنها را در اجرای عملیات ساخت و ساز در این زمین ها ناکام گذاشتند.
ضیایی با اشاره به این که فرهنگ سازی و آموزش از عوامل مهم در پاسداشت انفال و عرصه های منابع طبیعی توسط مردم است، بیان داشت: باتوجه به سیاست سازمان مبنی بر حفاظت مشارکتی مردم نقش مهمی در حفظ عرصه ها و منابع طبیعی دارند.
وی با قدردانی از مراجع قضایی، عوامل انتظامی و دستگاه های متولی در همراهی با این مجموعه خاطرنشان کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای کاهش تصرف زمین های ملی اتکای عملیاتی خود را بر مبنای پیشگیری و جلوگیری بنا نهاده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندرعباس اظهار کرد:این اداره آماده دریافت هر گونه خبر در مورد تخریب و تصرف زمین ملی از جوامع محلی به ویژه روستاییان از طریق سامانه تلفنی 1504 است .
این مقام مسئول اظهار داشت: یگان حفاظت منابع طبیعی اقصی نقاط هرمزگان از جمله بندرعباس برای جلوگیری از هرگونه تخلف وتصرف به زمین های ملی حتی در روزهای تعطیل نیز از آماده باش کامل برخوردار است.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.