به گزارش ایرنا جهانبخش بهمنی پنجشنبه در نشستی با رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد افزود:در سال‌های گذشته با توجه به تنوع قانون در واگذاری اراضی و پراکندگی آن خلاءهای قانونی بوجود آمده است.
وی ادامه داد:همچنین دستگاه‌های متولی بسیاری درواگذاری اراضی دخیل بودند که با بررسی نشست ‌های تخصصی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس و همچنین سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور درابتدا متولی زمین‌های واگذاری مشخص شد.
معاون اداره کل منابع طبیعی استان فارس گفت: پس از تعیین تکلیف اراضی که متولی آن سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف مانند اوقاف، جهادکشاورزی و... بودند پس از رفع مشکلات قانونی و میزان دقیق اراضی موجود با توجه به نسق و اسناد مربوط و مرجع قرار دادن نقشه‌های اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مابقی اراضی موجود از دستگاه ‌های مربوط و اشخاص اخذ می شود و در اختیار منابع طبیعی قرار خواهد گرفت که این روند در چند سال اخیر آغاز شده و طرح حامی با سرعت و دقت خوبی در حال اجراست.
خسرو روستایی رئیس اداره ممیزی اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس نیزدرجریان این بازدید یکی از راهکارهای اجرایی شدن طرح حامی و تشخیص عرصه‌ های ملی و انفال از غیر را اجرای طرح کاداستر اراضی دانست که این طرح پس از بررسی اسناد و قانون‌ های مختلف در حوزه اراضی از سالیان گذشته نقشه جامعی را بدست می ‌دهد که بر طبق آن عرصه ‌های منابع ملی از غیر کاملاً مشخص شده و از آن پس مرجع تشخیص قرار خواهد گرفت.
مهندس حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد نیز در این نشست گزارشی از وضعیت شهرستان وهمچنین موارد و مشکلات موجود شهرستان را ارایه کرد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شیراز است.
خبرنگار:‌ سعادت ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.