به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید در پیام خود که روز چهارشنبه به صورت تصویری در نخستین همایش الگوهای بازار اسلامی در قشم ارائه شد، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ثروت جامعه مصون بماند تا مردم از توانایی مالی مناسبی بهره داشته باشند.
وی ادامه داد: در فرهنگ قرآنی «مال» به منزله ستون فقرات جامعه معرفی می شود که عامل قیام و پایداری ملت است و چنان چه ثروت یک ملت اسلامی آسیب ببیند، مردم قدرت پویایی و حرکت خود را از دست می دهند.
آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: قرآن بیان می کند نباید ثروت ملت به سفیهان سپرده شود زیرا آنان با اشتباهات خود این ستون فقرات را می شکنند و ملت را زمین گیر می کنند.
وی افزود: در الگوی اسلامی بازار، ثروت نباید همانند کشورهای سوسیالیستی یا سرمایه داری در اختیار دولت، بخش خصوصی و بخش خصولتی باشد، بلکه «مال» در اختیار مردم است که هر فرد با توجه به استعداد، فهم و کوشش اقتصادی خود از آن بهره می برد.
این مرجع تقلید ادامه داد: ثروت باید در تمام سطح جامعه در حال چرخش باشد و اگر از بخشی از جامعه قطع شود، همچون اندامی که خون به آن نرسد، فلج می شود.
وی اظهار کرد: بازار اسلامی با وام های بدون ربا محقق می شود و ایجاد تولید با ربا ممکن نیست و این سخن صریح قرآن است.
آیت الله جوادی آملی مزدوری را در اسلام مکروه دانست و افزود: مزدوری باعث می شود فرد تمام حیثیت های علمی و عملی خود را در خدمت کارفرما قرار دهد.
وی ادامه داد: حیثیت هر ملت در سایه حفظ کرامت انسانی افراد آن رقم می خورد و برای این امر باید هر فرد فعالیت اقتصادی مستقلی برای خود داشته باشد.
همایش الگوهای بازار اسلامی با حضور رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء قم، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، امام جمعه، فرماندار، امام جمعه اهل سنت و دیگر مسئولان قشم روز چهارشنبه در تالار وحدت جزیره برگزار شد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.