به گزارش ایرنا، حامد عبداللهی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود در این مرحله حدود 120 تا 150 تُن ماهی سی باس با وزن تقریبی 400 تا 600 گرم و به ارزش بالغ بر 25 میلیارد ریال برداشت شود.
وی ادامه داد: 300 هزار قطعه بچه ماهی سی باس درخرداد ماه امسال با وزن 20 تا 40 گرم با هدف ذخیره سازی در 6 قفس از اهواز خریداری شد که پس از تکمیل دوره پرورش، اواخر دی ماه برداشت می شود.
عبداللهی با اشاره به مصرف داخلی و صادرات این محصول تصریح کرد: منطقه آزاد قشم در زمینه تولید محصولات دریایی در راستای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی در میان مناطق آزاد کشور پیشتاز است.
بر اساس سیاست های برنامه ششم توسعه، باید ظرفیت پرورش 200 هزار تُن ماهی در قفس در کشور ایجاد شود که سهم قشم از این رقم 84 هزار تُن است.
مدیر کشاورزی و شیلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: دوره بعدی پرورش ماهی های سی باس از اواسط اسفند ماه سال جاری با ذخیره سازی حدود 650 هزار قطعه بچه ماهی در 12 قفس دریایی آغاز می شود.
وی افزود: در این طرح بالغ بر 120 میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است و در حال حاضر 15 نفر به صورت مستقیم به فعالیت می پردازند.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده و بهترین ظرفیت پرورش محصولات دریایی در جنوب کشور را به خود اختصاص داده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.