به گزارش ایرنا، حمیدرضا حیدری‌پوری روز یکشنبه در نشستی خبری افزود: در صورت وقوع هرگونه حادثه و بحران،شهرداری به تنهایی نمی تواند اقدامی کند و مدیریت بحران های شهری فقط با کمک مردم امکان پذیر است.
وی ادامه داد: برای استفاده از ظرفیت مردم ، آموزش های منطقه ای و هدف مند برای گروه های خاص در دستور کار قرار گرفته و از زمان راه اندازی مدیریت بحران شهرداری (سال 93) تاکنون، سه هزار نفر در دوره های آموزشی مدیریت بحران و کمک های اولیه شرکت کرده اند.
به گفته این مسئول، گروه های مدیریت بحران در سه محله چاهستانی‌ها، سه راه برق و دوهزار بندرعباس به عنوان راه‌اندازی شده که با گذراندن دوره‌های آموزشی، در مواقع بحرانی اقدام لازم را در سطح محله انجام می‌دهند.
حیدری پوری ضمن تقدیر از همکاری و نگاه واقع‌بینانه آموزش و پرورش استان، اورژانس و بسیج در همکاری برای برگزاری دوره‌های آموزشی، ادامه داد: همدلی خوبی در تعامل دستگاه‌های مرتبط با مسئله مدیریت بحران وجود دارد که این همکاری در ارایه آموزش‌های این بخش تاثیر ملموسی را داشته است.
حیدری‌پوری از ساخت و تجهیز اتاق های بحران در مناطق سه گانه شهرداری بندرعباس خبر داد و گفت این اتاق ها مجهز به دستگاه‌ها و وسیله‌های مورد نیاز مواقع بحران مانند پمپ‌های مختلف، قیچی‌های برش، اره برقی و پله هستند که تا پایان سال آینده، تعداد این اتاق‌ها به هشت مورد افزایش می‌یابد.
مدیربحران شهرداری از شناسایی 326 نقطه حادثه‌خیز و پرخطر شهر بندرعباس خبر داد و یادآور شد: تاکنون 260 نقطه پرخطر و آب گیر اصلاح شده و زمان رفع آب گرفتگی در مواقع بارندگی به دو ساعت کاهش یافته است.
این مقام مسئول متذکر شد: برطرف کردن اساسی آبگرفتگی معابر بندرعباس نیازمند ساخت سازه‌های آبخیزداری در بالادست شهر است که با هکاری نهدهایی مانند منابع طبیعی و جهادکشاورزی قابل انجام است.
وی تهیه لباس فرم زردرنگ برای عوامل عملیاتی مدیریت بحران شهرداری را یکی دیگر از کارهای انجام شده اعلام کرد.
مدیر بحران شهرداری دستاوردهای مجموعه کاری خود را ناشی از توجه ویژه شهردار بندرعباس به این حوزه دانست و خاطرنشان کرد: نمره شهرداری در این بخش تا سه سال قبل منفی 20بود اما الان می توان به شهرداری نمره پنج از بیست داد.
وی یادآور شد: غیر از سیل و زلزله، ورود آب دریا به شهر هنگام توفان های دریایی از خطرها و دغدغه های مهم شهری است.
دبیر ستاد مدیریت بحران شهر بندرعباس در این نشست با پیشنهاد خبرنگار ایرنا برای تشکیل تیم خبرنگاران بحران و همکاری شهرداری برای راه اندازی دوره های تخصصی خبرنگاری بحران موافقت کرد.
2094
خبرنگار و انتشار:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.