به گزارش عصر پنجشنبه دبیرخانه امور فرهنگی صنعت آب و برق هرمزگان، حجت الاسلام علی یزدانپرست در نشست شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق استان که به میزبانی برق منطقه ای استان برگزار شد افزود: وزارت نیرو امسال در این زمینه برنامه های خوبی را اجرایی کرده است.
وی تفاهمنامه با سازمان تبلیغات اسلامی برای استفاده از ظرفیت روحانیان طرح هجرت برای تبلیغ فرهنگ مدیریت مصرف در مناطق مختلف را یکی از این برنامه ها اعلام کرد.
حجت الاسلام یزدانپرست همچنین به اعضای شورای فرهنگی و دینی صنعت آب و برق هرمزگان توصیه کرد: کارهای جدید و نوآوری های خلاقانه را در بخش های مختلف مورد توجه قرار دهند.
مشاور فرهنگی وزیر نیرو راه اندازی ایستگاه های مطالعه، برگزاری جشن های مناسبتی برای خانواده های کارکنان در شهرک های مسکونی، برپایی مسابقه های قرآنی و توجه جدی به موضوع سبک زندگی را از مواردی دانست که باید در اولویت برنامه های مسئولان فرهنگی وزارت نیرو قرار گیرد.
مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو اضافه کرد: در موضوع مهم سبک زندگی می توان با دعوت از کارشناسان فرهنگی، دینی و روانشناسی و برپایی کارگاه های آموزشی، آموزش های لازم را به کارکنان وزارت نیرو و خانواده های آنان ارائه کرد.
حجت الاسلام یزدانپرست تلاش اعضای شورای فرهنگی صنعت آب و برق استان را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: در دوره جدید مدیریتی دبیرخانه امور فرهنگی صنعت آب و برق استان، پویایی و تحول در این مجموعه و بخش های وابسته به آن محسوس و مشهود است.
در این نشست دبیر امور فرهنگی صنعت آب و برق استان گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد.
مجید گلزاده برگزاری مسابقه های ورزشی در رشته های مختلف، برپایی چندین نمایشگاه از جمله نمایشگاه گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برپایی ایستگاه صلواتی در گلزار شهدا را بخشی از برنامه های اجرا شده اعلام کرد.
وی اضافه کرد: حضور یکپارچه در راهپیمایی روز قدس، اعزام کاروان کارکنان و خانواده های آنان به مراسم اربعین حسینی و توجه به برپایی جشن ها و مناسبت های دینی بخش دیگری از این فعالیت هاست.
این مسئول فرهنگی خاطرنشان کرد: تمرکز بر موضوع ترویج مصرف بهینه نیز مورد توجه جدی قرار گرفته است.
گلزاده مشارکت کارکنان و خانواده های آنان در برگزاری برنامه ها را یکی از مزیت های مهم معرفی کرد و یادآور شد: بسیاری از این برنامه ها بدون استفاده از منابع دولتی برگزار می گردد و کارکنان و خانواده های آنان به صورت خودجوش هر یک بخشی از مسئولیت را برعهده می گیرند.
وی همچنین توجه به آموزش های دینی و قرآنی را یکی دیگر از زمینه های فعالیت اعلام کرد و گفت: نگاه تخصصی به موضوع آموزش قرآن دستاوردهای بزرگی داشته است.
به گفته گلزاده، در یازدهمین دوره مسابقات قرآنی تبریز دو نفر از فرزندان کارکنان مقام سوم و دونفر مقام چهارم کشوری کسب کردند.
نشست ارزیابی عملکرد شورای فرهنگی ودینی صنعت آب وبرق استان در سه بخش جداگانه شامل نشست با مسئولان فرهنگی و دینی آب و برق استان، نشست با ائمه جماعات صنعت آب و برق و نشست با مدیران عامل صنعت آب و برق استان، همزمان با بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز در بندرعباس برگزار شد.
2094
تنظیم کننده و انتشار:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.