عبدالحمید حمزه پور روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هم اکنون 30 مجتمع بزرگ آبرسانی روستایی در هرمزگان در دست احداث است که برای تکمیل آنها که بیش 620 روستا را تحت پوشش قرار می دهد، نیازمند 505 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
وی افزود: با توجه به اینکه در آستانه تصویب بودجه در مجلس هستیم از نمایندگان استان در مجلس تقاضای توجه ویژه به تأمین اعتبارهای حوزه آب روستایی به ‌ویژه اعتبارهای ردیف ملی، صندوق توسعه ملی و همچنین خرید تضمینی آب را داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این مجتمع‌ها تاکنون حدود 200 میلیارد تومان اعتبار تأمین و هزینه شده است.
حمزه پور با بیان اینکه استفاده از آب شیرین کن ها بهترین راه برای تامین آب مناطق روستایی در هرمزگان است، تصریح کرد: تاکنون با راه‌اندازی 18 سایت آبشیرینکن با تولید سالیانه 11 میلیون مترمکعب آب شیرین، مشکل تأمین آب بیش از 150 روستا که در گذشته هیچ دسترسی به آب پایدار نداشتند، برطرف شده است.
مدیرعامل آبفار هرمزگان اضافه کرد: یکی از بهترین اتفاق ها در حوزه آبرسانی روستایی استان ارتقا شاخص آب رسانی در جزیره قشم در 4 سال اخیر از صفر به 80 درصد بوده است.
حمزه پور گفت: امیدواریم با نگاه و توجه ویژه ای که در برنامه ششم توسعه به آبرسانی روستایی شده بتوانیم استان هرمزگان را در بخش آب روستایی به منطقه پایدار تبدیل کنیم.
وی با بیان اینکه 50 درصد از جمعیت استان هرمزگان روستایی است ، خاطرنشان کرد: هم اکنون 90 درصد جمعیت روستایی استان دارای شبکه و تاسیس های آبرسانی هستند و تا پایان برنامه ششم تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت آب بهره مند می شوند.
در حال حاضر منابع آبی در حال استفاده بخش روستایی هرمزگان 18 دستگاه آبشیرین کن ، 54 چشمه ، 375 حلقه چاه و 98 عدد سایر انشعابات است.
تعداد کل روستاهای استان هرمزگان یک هزار و 731 روستا ، جمعیت کل روستاها 784 هزار و 798 نفر، تعداد کل خانوارهای روستایی 191 هزار و 931 خانوار و تعداد کل روستاهای دارای تاسیسات آبرسانی یک هزار و 206 روستا است.
7198/6048
خبرنگار:فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.