دبیر اجرایی نوزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین المللی دریایی و دریانوردی در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه قدیمی ترین و معتبرترین نمایشگاه بین المللی دریایی در ایران و نهمین بار است که در جزیره کیش برپا می شود.
پیمان مسعود زاده افزود: بیش از 100 شرکت داخلی به مدت 3 روز در فضای 7 هزارو 500 متر مربع در این نمایشگاه شرکت می کنند.
وی اظهار کرد: 60 شرکت خارجی از کشورهای متعدد و اروپایی همچون هلند، آلمان، نروژ، ایتالیا، ترکیه، چین، اسپانیا، فنلاند، آلمان، فرانسه، امارات، هند مالزی، یونان، دانمارک، کره جنوبی و برخی دیگر کشورها در این نمایشگاه فناوریهای نوین دریایی و دریانوردی کشور خود و مرتبط با موضوع نمایشگاه را کرده اند.
وی افزایش تعاملات بین المللی در حوزه صنایع دریایی و دریانوردی را مهمترین هدف این نمایشگاه برشمرد و ‌گفت: در این نمایشگاه صنایع شیلات، حمل و نقل دریایی، نفت و گاز فراساحلی، قوانین و استانداردها ،کنوانسیون های بین المللی، صنایع ساخت شناور دریایی و تجهیزات دریایی، اقیانوسی و علوم جوی و گردشگری دریایی، امنیت در دریا و در حوزه شناورهای نظامی غرفه هایی برپا شده است.
مسعود زاده تصریح کرد: هدف این نمایشگاه آشنایی با ظرفیت ها وتوانمندی های دریایی برای ذینفعان، تعامل با شرکت های خارجی با رویکرد برون گرا و درون زا و در نهایت آشنایی عموم مردم و مسوولان با فرهنگ دریایی می باشد.
وی ‌گفت: همچنین غرفه بومیان جزیره کیش و غرفه یادواره شهدای غواص نیز از دیگر برنامه های جنبی این نمایشگاه است و با هماهنگی انجمن مهندسی دریایی و ارگان‌های دریایی بیش از 200 دانشجو برای بازدید از این نمایشگاه در جزیره حضور خواهند یافت.
مسعود زاده تصریح کرد: این همایش و نمایشگاه بین المللی از سوی انجمن مهندسی دریایی ایران و سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری ارگان های دریایی کشور برگزار شده است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جزیره مرجانی کیش بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993 / 6048
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.