' سوزانا ترستال'ˈ سفیر هلند در ایران روز سه شنبه درحاشیه همایش صنایع دریایی در جزیره کیش در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا ابراز کرد: روابط ایران و هلند پس از برجام بسیار نزدیک و خوب شده است.
وی افزود: نمونه بارز این همکاری حضور یکی از فعال ترین شرکت های حوزه صنایع دریایی هلند به همراه مدیران آن در همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش است.
این دیپلمات هلندی به بهبود روابط و گشایش های دیپلماسی اقتصادی میان هلند و ایران پس از برجام اشاره کرد و گفت: پس از برداشته شدن تحریمها ، تجارت و مروادات تجاری با ایران رونق گرفته است.
سفیر هلند در ایران با تاکید بر اینکه ما مصمم و علاقمند به تداوم روابط تجاری با ایران هستیم، گفت: در زمان تحریم ها فعالیت سفارت هلند در ایران کم بود و اکنون با گشایش در روابط 2 کشور ، کارکرد سفارت هلند در ایران نیز بهتر و بیشتر شده و رفت و آمد دو طرفه شرکتهای هلندی و ایرانی افزایش یافته است.
مقام هلندی معتقد است که رسیدن به یک نتیجه مطلوب تر در روابط اقتصادی 2 کشور مستلزم زمان بیشتری است.
ترستال همچنین در سخنرانی کوتاه خود در همایش ملی صنایع دریایی در جزیره کیش با ارایه گزارشی از فعالیت صنایع دریایی کشور هلند و اقدامات این کشور در حوزه توسعه بنادر دنیا ، افزود: سابقه همکاری هلند با ایران در حوزه صنایع دریایی به قرن 17میلادی بر می گردد.
وی تبادل دانش و تکنولوژی و رفع محدودیت های تجاری در صنعت دریایی را مهمترین هدف شرکت های هلندی از حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی اران عنوان کرد.
نوزدهمین همایش صنایع دریایی روز سه شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سفیر هلند در ایران و جمعی از مسئولان در جزیره کیش گشایش یافت .
نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی سه شنبه شب در محل نمایشگاه های بین المللی جزیره کیش گشایش می یابد.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993 /6048
خبرنگار: اکبر بهاروند ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.