به گزارش ایرنا، این رقابت ها با حضور 10 ورزشکار دختر و 19 ورزشکار پسر از کشورهای سوریه، افغانستان، عراق، لبنان و ایران از فردا دوشنبه به مدت 2 هفته در 6 قطعه زمین تنیس مجموعه المپیک جزیره کیش برگزار می‌ شود.
مدیر روابط عمومی فدراسیون تنیس جمهوری اسلامی یکشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: این رقابت‌ها فردا صبح با بازی ورزشکاران پسر آغاز خواهد شد.
مهدی افسری افزود: پس از مراسم افتتاحیه از ساعت 21 و 30 دقیقه دوشنبه، 16 تنیسور پسر از کشورهای ایران، عراق، لبنان، سوریه و افغانستان رقابت خود را آغاز خواهند کرد.
وی اظهار کرد: بر این اساس در نخستین روز بازی ها امیر علی قوام با تنیسور کشور عراق، آرتین نظری با حریف افغانستانی، آریا جوادی با ورزشکار کشور سوریه، سامان رضوان دیده با تنیسور لبنانی و یوسف طلاورز با تنیسور کشور عراق دیدار خواهند کرد.
افسری گفت: در رده دختران 13 سال نیز فردا دوشنبه سه نفر از دختران تنیسور کشورمان با قرعه استراحت رو به رو شده و ماندگار فرزامی با تنیسور کشور سوریه مسابقه خواهد داد.
مدیر روابط عمومی فدراسیون تنیس تصریح کرد: سید امیر برقعی نماینده فدراسیون جهانی تنیس از کشورمان، ناظر این رقابت‌هاست و امیر مهدویان به عنوان سرداور و امیرحسین موسوی، شایسته رحمتی و لعیا خیام باشی نیز داوری این رقابت ها را عهده دارند.
افسری گفت: این رقابت ‌ها هر سال برگزار می شود و منتخبان این دوره در قالب 2 تیم چهار نفره دختر و پسر با منتخبان شرق آسیا رقابت کرده و در نهایت با تشکیل تیم منتخب آسیای، به مصاف دیگر تنیسورهای قاره‌های کهن خواهند رفت.
دور قبل این رقابتها سال گذشته در کشور اردن برگزار شد.
جزیره کیش به دلیل داشتن مجموعه ورزشی المپیک و شرایط آب و هوایی مناسب در فصل زمستان از پتانسیل مناسبی برای برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی داخلی ، ملی و بین المللی برخوردار است.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی ،تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993/7408
خبرنگار: اکبر بهاروند **انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.