به گزارش ایرنا، حمید رضا محمد حسینی روز یکشنبه در تشریح عملکرد 8 ماهه ابتدای این اداره در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کالا شامل 991 هزار و 719 تن کالای غیر نفتی و 350 هزار و 341 هزار تن کالای نفتی است.
وی بیان داشت: در این مدت، افزون بر 749 هزار و 613 تن کالای غیر نفتی و 36 هزار و 79 تن کالای نفتی از بندر شهید باهنر به خارج از کشور صادر، 39 هزار و 714 تن کالا ترانزیت، 60 هزار و 222 تن کالا کابوپاژ و 509 تن کالای غیر نفتی وارد این بندر شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر هرمزگان، همچنین از تخلیه و بارگیری 28 هزار و 585 TEU کانتینر در این بندر در 8 ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: این رقم در همسنجی با سال گذشته جهش 14 برابری داشته است.
محمد حسینی افزود: در سال جاری 2 هزار و 658 فروند شناور در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن پهلو گرفتند که 451 فروند بالای یکهزار تن و 2 هزار و 207 فروند نیز زیر یکهزار تن ظرفیت داشته اند.
وی اظهار داشت: در هشت ماه نخست امسال همچنین یک میلیون و 917 هزار و 999 نفر مسافر از طریق بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز که تحت مدیریت این اداره است، جا به جا شدند.
بندرشهید باهنرازبنادر چند منظوره قدیمی استان هرمزگان و سومین بندر ترانزیتی کشور است.
موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصال به راه های بین المللی، نزدیکی به منطقه آزاد قشم، جزایر و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را به پایگاهی استراتژیک و منحصر به فرد پس از مجتمع بندری شهید رجایی تبدیل کرده است.
استان هرمزگان با برخورداری از زیر ساخت های مناسبی همچون ١٠ بندر مسافری و پیشرفته ترین ناوگان مسافری دریایی کشور با بیش از ٨٠ فروند شناور (لندینگ کرافت و مسافری) و ظرفیت افزون بر 6 هزار صندلی، بیش از ٩5 درصد کل حمل و نقل مسافران در آب های ایران و حدود ١٠٠درصد حمل خودرو به مقصد جزایر خلیج فارس را بر عهده دارد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.