به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنج شنبه با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و تبریک این روز به دانشجویان افزود: توسعه شرکت های دانش بنیان از موارد مهمی است که قشر دانشگاهی باید به طور جدی در این عرصه وارد شده و تولیدهای داخلی را بر پایه دانش و فناوری های روز افزایش دهند.
وی بیان داشت: تحول های بزرگی در جامعه از بستر دانشگاه رقم می خورد و اگر دانشگاه ها با انجام دقیق وظایف خود، افرادی کارآمد و اخلاق مدار تربیت کنند، جامعه رشد و پیشرفت خواهد داشت.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: دانشجویان به عنوان قشری فرهیخته در جامعه، در تحول های تاریخ معاصر این مرز و بوم نقش مهمی ایفا کرده اند که نمونه آن را در پیروزی انقلاب اسلامی با پیروی این قشر از خط حضرت امام خمینی (ره) شاهد بودیم.
همتی یادآورشد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز دانشجویان پیرو خط امام (ره) با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انقلاب دوم را رقم زدند و در دوران دفاع مقدس نیز دانشجویان بسیاری جان خود را در راه دفاع از میهن اسلامی فدا کردند.
وی ادامه داد: با انقلاب فرهنگی پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران، تحصیل های دانشگاهی در ایران اسلامی توسعه قابل توجهی یافت و تعداد دانشجویان و دانشگاه ها در کشور ما چندین برابر افزایش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: پیشرفت چشمگیر در عرصه دستیابی به علوم و فناوری های نوین و رشد علمی کشور با نگاه و توجه ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران و در پی تلاش دولت های مختلف برای توسعه دانشگاه ها محقق شد.
استاندار هرمزگان در پایان با تبریک 16 آذر روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجو به ویژه شهدای 16 آذر سال 1332 را گرامیداشت و عنوان کرد: شهدای دانشجو در 16 آذر سال 1332 با نثار خون خویش، مهر تاییدی بر استکبارستیزی ملت ایران زدند.
16 آذر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.