به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی عصر سه شنبه در در همایش ملی جایگاه زنان در سند چشم انداز توسعه 20 ساله ایران 1404 که با حضور بانوان فرهیخته و اعضای هئات علمی دانشگاه های هرمزگان در دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از شاخصه ‌های توسعه یافتگی کشورها میزان مشارکت و نقش زنان در آن کشورها است و داشتن تصویری صحیح از مشکلات حوزه زنان باید از اولویت ها باشد.
وی با بیان اینکه زنان نیمی از منابع انسانی هستند، افزود: پیگیری مطالبات حوزه زنان و خانواده و حل چالش‌های حال و آینده آنان با توجه به نیازهای جامعه زنان بسیار موثر است.
مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری هرمزگان نیز در این همایش، بیان داشت: اگر هدف و شعار در کشور ما توسعه است، توسعه انسانی باید در صدر تمام برنامه ها قرار گیرد و توجه به نیمی از جمعیت کشور از مهمترین ها اولویت ها باشد.
زهرا یعقوب نژاد افزود: اولین و مهمترین گام در برنامه ریزی برای زنان، اراده و باور مسئولان اجرایی کشور، داشتن اهداف و راهبردهای روشن و نیز آمار و اطلاعات دقیق از وضعیت موجود زنان در جامعه است.
وی گفت: سیاست های کلی برنامه ششم توسعه دارای 80 بند و سر فصل های اقتصادی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، اجتماعی، دفاعی و امنیتی، سیاست خارجی، حقوقی و قضایی، فرهنگی و علم فناوری و نوآوری است که برپایه سه محور اقتصاد مقاومتی ، پیشتازی در عرصه علم و فناوری و تعالی و مقاوم سازی فرهنگی و با در نظرگرفتن واقعیت های موجود در صحنه داخلی و خارجی تنظیم شده است.
یعقوب نژاد ادامه داد: این سند با الگوی برآمده از تفکر اسلامی در زمینه پیشرفت مستقل از نظام سرمایه داری جهانی تنظیم شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: نهادینه سازی مفهوم عدالت جنسیتی در برنامه ریزی های کلان مرتبط با حوزه زنان و خانواده ،‌ ارتقاء نقش آفرینی زنان و استفاده از توانمندی آنان در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، فراهم نمودن زمینه های مناسب حقوقی، قانونی و اجرایی در راستای تحکیم و تقویت بنیان خانواده و جایگاه زن در آن ، ایجاد محیط عادلانه برای استیفای حقوق شرعی و قانونی زنان در همه زمینه ها از مهمترین اهداف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در اجرای سند چشم انداز ششم توسعه است.
7198/6048
تنظیم کننده: فاطمه حسینی **انتشار : خلیل تنیده
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.