به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی عصر چهارشنبه در مراسم معرفی و تودیع رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: در بخش کشاورزی در حوزه های زیادی زنجیره ارزش کامل نیست و تا این زنجیره اصلاح نشود ما نمی توانیم از هر بخش اقتصادی در هرمزگان به نفع اقتصاد استفاده کنیم.
وی بیان داشت: اولویت دوم در بخش کشاورزی، مدیریت منابع آبی در هرمزگان است و رفع معضل خشکسالی و مدیریت منابع آبی صرفا یک کار دولتی نیست که بتوان با تصمیم های دولتی حل کرد بلکه رفع این مساله نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان، اصلاح، بازسازی و نوسازی باغ ها و مزرعه های کشاورزی را از دیگر اولویت های بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: محصول های باغی و زراعی هرمزگان نیاز به بازسازی و نوسازی دارد که در این زمینه با مشارکت دولت و بخش خصوصی گام هایی برداشته شده که باید کامل تر شود.
اکرمی افزود: در حوزه کشاورزی ظرفیت های بدون استفاده و مغفول فراوانی دیده می شود که نیاز است این ظرفیت ها را شناسایی و به سرانجام رساند.
وی با اشاره به اینکه برند سازی محصولات کشاورزی باید در دستور کار جهاد کشاورزی باشد، گفت: اگر بخواهیم محصولات کشاورزی هرمزگان از جمله لیموترش رودان، خرمای پیارم حاجی آباد و نارنگی سیاهو در سطح ملی و بین المللی شناخته شود و به ارزش افزوده دست یابیم نیازمند برند سازی این محصولات هستیم .
اکرمی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان در بخش های صنعتی، دریانوردی، گردشگری، تجاری و کشاورزی دارای ظرفیت های بالایی است که باید این ظرفیت ها را شناسایی و در راستای توسعه و پیشرفت استان بکار گیریم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: استانداری هرمزگان طرح ارزیابی مدیران دستگاه های اجرایی را توسط فرمانداران شهرستان ها در دستور کار قرار داده است که طبق آخرین ارزیابی مدیریت جهاد کشاورزی هرمزگان جز سه مدیر اجرایی برتر در استان شناخته شد.
در این نشست از خدمات ارزنده ناصر حیدری پوری رئیس سابق سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان قدردانی و علی باقر زاده همایی به عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی شد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.