به گزارش ایرنا، محمد احمدی روزجمعه در جشنواره فرهنگی و هنری شیر آهن جاسک افزود: درحقیقت پویایی وماندگاری فرهنگی درآینده نیازمند پیوستگی بین دیروز، امروز و فردای قومیت ها و مردم است.
وی ادامه داد: با استقرار اداره میراث فرهنگی در شهرستان جاسک برای ثبت، حفظ و نگهداری آثار وهویت تاریخی قوم بلوچ وبرگزاری جشنواره هایی با محوریت ارشاد اسلامی برای ارج نهادن به این هویت بزرگ دنبال می شود.
فرماندار جاسک دربخش دیگری از سخنان خود یاد آور شد:امروز زیر ساخت های توسعه ای، اعم از احداث محورهای اصلی با سرعت قابل قبولی در حال اجرا می باشد واین شهرستان به کارگاه عمران و سازندگی تبدیل شده است.
احمدی اضافه کرد: بیمارستان شهرستان آماده بهره برداری است ، تجهیزات آن نصب و تعدادی پزشک متخصص نیز جذب شده اند که بزودی خدمت رسانی خود به مردم شریف شهرستان را آغاز می کنند.
وی از پایان خاموشی ها در تابستان 97 در شهرستان جاسک بویژه در حوزه شرق با برق رسانی به 11 روستای ساحلی شهرستان که شبکه برق آن ها فرسوده بود خبر داد و خاطر نشان کرد: دهها خدمت بزرگ دیگر در شهرستان در حال اجرا می باشد.
وی در پایان از معتمدها و شوراهای اسلامی شهر و روستاهای شهرستان جاسک خواست در طرح جمع آوری شترهای سرگردان، مسئولانه و متعهدانه همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند.
قلعه تاریخی شیرآهن مربوط به سده‌های میانی دوران‌های تاریخی پس از اسلام است که در شهرستان جاسک، بخش مرکزی یک کیلومتری شرق روستای شیرآهن پایین واقع شده است.
این اثر در تاریخ ۲۳ بهمن ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۳۷۱ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7199/ 6048
خبرنگار : حسن آتش زبان **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.