حجت الاسلام روح الله صمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نیت 21 مورد از موقوفات ساخت مسجد بود و چهار زمین نیز با نیت ساخت خانه عالم در شهرستان قشم ثبت شد.
وی ادامه داد: شهرستان قشم دارای 492 موقوفه است که از این تعداد 490 موقوفه متصرفی و 2 موقوفه غیر متصرفی است.
صمدی از به روز رسانی سند تمام رقبات شهرستان درسال جاری خبر داد و گفت: در این شهرستان 32 رقبه وجود دارد که درآمد آن برای هزینه در 11 مسجد هزینه می شود.
وی تصریح کرد: در بخش فعالیت های قرآنی امسال بیش از یک هزار نفر برای حفظ قرآن ثبت نام کردند که هم اکنون آموزش آنان توسط 20 مربی در 3 پایگاه مردمی و 3 مدرسه در حال اجراست.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قشم افزود: در 2 سال گذشته حدود 2 هزار گواهینامه حفظ قرآن برای افرادی که موفق به گذراندن دوره آموزش و آزمون مربوطه شدند، صادر شد.
وی ادامه داد: برپایی خیمه های معرفت، برگزاری طرح آرامش بهاری، پاسخ به مسائل شرعی و برگزاری دوره های آموزش احکام و قران مجید از برنامه های بخش فرهنگی این اداره است.
صمدی گفت: برپایی 60 برنامه در شب های ماه های محرم و صفر، برگزاری همایش 'احلی من العسل'، رهوران زینبی و تجمع 'لبیک یا حسین' از دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف قشم است.
وی به وجود 2 بقعه متبرکه، 371 مسجد، 7 حسینیه، سه زینبیه و یک مهدیه در شهرستان قشم اشاره و اظهار کرد: تا کنون بیش از 20 برنامه در هفته وقف برگزار شده است.
7500 / 6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.