به گزارش ایرنا ، فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای ساماندهی مبادلات تجاری مرزی هرمزگان که با حضور فرمانداران شهرهای مرزی استان برگزار شد ، اظهار داشت: دولت مصوبه ‌ای جهت ساماندهی فعالیت‌های تجاری ملوانی داشته که این مصوبه در هرمزگان اجرا نمی‌ شد و این امر موجب دغدغه و بروز مشکلاتی برای مردم مرزنشین در مناطق مختلف هرمزگان شده است.
وی افزود: با اجرای این مصوبه فضای سالمی برای انجام مبادلات مرزی و کارهای تجاری ملوانی در هرمزگان فراهم می ‌شود و فعالیت‌های قانونی از غیرقانونی به خوبی تفکیک و مشخص خواهد شد.
وی بیان داشت: دستگاه‌های مرتبط همچون بنادر، گمرک ، تعزیرات ، نیروی انتظامی و فرمانداران باید زیرمجموعه‌های خود را برای اجرای این مصوبه توجیه کنند و بر این اساس بخش زیادی از روند کار فعالان در مبادلات تجاری مرزی روان و تسهیل می‌شود.
استاندار هرمزگان گفت: با توسعه تجارت از طریق راهکارهای قانونی مردم مناطق مرزی همکاری موثرتری در مبارزه با قاچاق کالا که به صورت عمده از سوی باندهای بزرگ انجام می شود، خواهند داشت.
استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر توسعه و بهبود اوضاع اقتصادی مردم در مناطق مرزی با استفاده از ابزارهای قانونی ، گفت: یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه توسعه تجارت ملوانی می باشد.
همتی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای اجرای تجارت ملوانی در بنادر تیاب و سیریک ، گفت: از روز شنبه به عنوان الگو و در مدلی جدید این تجارت را در این بندرها آغاز کنیم که باید برای پایش مشکلات و رفع موانع موجود و بهبود رونق اقتصادی در این شهرهای ساحلی، وضعیت اجرای این طرح از سوی اعضای شورای تامین این شهرستان ها به صورت مستمر رصد شود.
وی با بیان این که مدل اجرا شده در بندرتیاب و سیریک را در کل استان تعمیم خواهیم داد ، ادامه داد: موانع و مشکلات موجود در اجرای این قانون را در مدت زمان کوتاهی رصد و بررسی خواهیم کرد.
همتی همچنین بر لزوم توسعه فعالیت‌ های تعاونی‌های مرزنشینان تاکید کرد و افزود: براساس تصمیماتی که اتخاذ شده این تعاونی‌ها می‌توانند در راستای صادرات محصولات استان گام بردارند و در مقابل نیز معادل آن واردات کالا نیز داشته باشند.
وی یاد آور شد : فرآیند صدور کارت‌های الکترونیکی تعاونی‌های مرزنشین در مناطق مرزی استان انجام می‌شود و از ساکنان در این مناطق می ‌خواهیم تا برای دریافت این کارت اقدام کنند تا در فعالیت ‌های اقتصادی تعاونی‌های مرزنشینان مشارکت داشته باشند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.