به گزارش ایرنا محمد آشفته سه شنبه در حاشیه نهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کیش در جمع شماری از فعالان بخش خصوصی افزود: بر این اساس می طلبد تا دولت با همراهی مناطق ویژه اقتصادی و فراهم نمودن شرایط و امکانات ، از این فرصت مناسب برای رونق مناطق ویژه اقتصادی و توسعه زیر ساخت های رونق کار ، اشتغال و تولید گام اساسی بردارد.
وی تصریح کرد: مناطق ویژه حلقه اتصال اقتصاد کشور به اقتصاد بین المللی هستند و یکی از محوری ترین کارکردهای این مناطق ، ایفای نقش به عنوان حلقه اتصال اقتصاد هر کشور در عرصه بین المللی است.
وی تاکید کرد: امروز آنچه که بیش از پیش برای تحول عملی و ملموس در ارکان اقتصادی کشور مورد نیاز است ، اصلاح ساختارهای اداری سختگیرانه و داشتن رابطه نظامند و دیپلماسی اقتصادی در عرصه بین المللی است.
آشفته گفت: از دیر باز برخی موانع داخلی و خارجی برای ایفای چنین نقشی در حوزه اقتصادی وجود داشته است که باید با واقع نگری ، تدبیر و استفاده بهینه از ظرفیت ها در مسیر زدودن آنها و بازسازی روابط بین المللی گام های جدی برداشته شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد همچنین با اشاره به نقش توسعه مالی در رشد اقتصاد ملی اضافه کرد: نوآوری های تکنولوژیکی به عنوان موتور محرک رشد اقتصادی بلند مدت است که یکی از مصادیق تجلی این نوآوری ها باید در مناطق ویژه اقتصادی نمود داشته باشد.
وی اظهار کرد: رویکرد وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان ایمیدرو در نوآوری و بروز رسانی تکنولوژی های چرخه صنعت و تولید ، خود ناظر بر چنین فرایندی است.
وی که میزبان اجرای بزرگترین طرح تولید شمش آلومینویم ( آلومینیوم جنوب ) در حال احداث کشور در لامرد است، افزود: با وجود پیشینه مشخص آلومینیوم در کشور، در این صنعت با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما این به معنای پذیرش عقب ماندگی و توقف در وضعیت فعلی نیست.
آشفته گفت: رقبای ما در آنسوی آبهای خلیج فارس سرمایه گذاری هنگفتی در این صنعت داشته اند و با توجه به داشته های مادی و معنوی ما شرایط فعلی نیازمند بازنگری و تصمیم سازی کلان تر است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خطاب به فعالان اقتصادی در بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی در چارچوب مصالح ملی و منافع اقتصادی لازم است تا توانمندی و تمرکز خود را بر برون رفت اقتصاد کشور از شرایط دولتی قرار دهند.
آشفته تاکید کرد: ایجاد پویایی و تحرک در اقتصاد مقاومتی ، بهبود شاخص های کلان اقتصادی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، کاهش وابستگی به فروش نفت، دانش محوری و تامین اقلام راهبردی از اولویت هایی است که مناطق ویژه اقتصادی باید در کارکرد خود ترسیم کنند.
در ادامه تعدادی از حاضرین در این نشست به بیان دیدگاههای خود در خصوص راهکارهای موفقیت آمیز برای پوست اندازی اقتصاد و توسعه متوازن صنعتی کشور پرداختند.
نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و چهارمین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس بیمه و خصوصی سازی از هشتم تا یازده آبانماه در جزیره کیش ادامه دارد.
چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2017 ) به عنوان بزرگ ترین رویداد اقتصادی کشور و بخش خصوصی شامگاه دوشنبه در جزیره کیش گشایش یافت.
چهارمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور در قالب رویداد بزرگ اقتصادی کشور با عنوان کیش اینوکس 2017 تا یازدهم آبان ماه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش دایر است.
این نمایشگاه در فضایی بیش از 21 هزار متر مربع با حضور 260 شرکت کننده داخلی و 60 شرکت خارجی در قالب هیأت های بین المللی مشارکت کننده و بازدید کننده از 25 کشور در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی کیش برپا شده است.
رویداد کیش اینوکس 2017 می تواند همسو با اقدامات دولت در گسترش تعاملات اقتصادی بین المللی و سیاست های ابلاغی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی، با دستاوردهای قابل توجه اقتصاد برای کشورمان همراه باشد.
نمایشگاه کیش اینوکس 2017 و فرصت های سرمایه گذاری کشور در ابعاد مختلف بویژه بین المللی پر محتوا است و این رویداد مهم در واقع مهر تاییدی بر سیاست های اقتصادی دولت تدبیر و امید است.
بیش از 200 سازمان و شرکت داخلی و خارجی در سومین نمایشگاه کیش اینوکس 2016 که سال گذشته در کیش برگزار شد، حضور داشتند.
6993 /6048
خبرنگار: اکبر بهاروند **انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.