امید ذاکری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در مرحله نخست ، 800 هکتار از زمین های حوزه شرق شهرستان جاسک در مقابل ماسه های روان مالچ پاشی و 400 هکتار نهال کاری می شود.
وی بیان داشت: در سال های گذشته نیز در منطقه گشمی و کیدر پائین در حوزه شرق شهرستان جاسک اقدم های موثری برای تثبیت ماسه های روان منطقه صورت گرفته و شرایط زیستی را برای ساکاین نسبت به قبل بسیار بهبود بخشیده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیز داری هرمزگان اظهار کرد: این اداره کل تاکنون برای مقابله با بیابان زایی در استان 25 هزار هکتار نهال کاری ، 6 هزار و 500 هکتار مالچ پاشی ، 400 هکتار احیای اراضی بیابانی با مشارکت مردم ، 6 هزار و 400 هکتار احیای بیابان ها با استفاده از رواناب های سطحی و 42 کیلومتر تله رسوب گیر را اجرا کرده است.
ذاکری افزود: اجرای طرح های مقابله با بیابان زایی جزء طرح های محوری اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور است.
وی گفت: با وقوع پدیده بیابان زایی، فرسایس بادی و تپه های ماسه ای افزایش پیدا کرده و امنیت غذایی و امنیت زیستی انسان ها مورد تهدید قرار می گیرد و بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده

*آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.