دکتر فاطمه نوروزیان روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: کودکان، سالمندان، زنان باردار، بیماران قلبی، ریوی و تنفسی به هیچ وجه نباید از خانه خارج شوند و سایر افراد نیز بنا به ضرورت و در مدت کوتاه می توانند از خانه بیرون بیایند.
وی بیان داشت: شهروندان در صورت لزوم برای خروج از منزل باید از ماسک های فیلتردار استفاده کنند، چرا که ماسک های معمولی هیچ فاید ای ندارد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: این ریزگردها ممکن است زمینه ساز حمله های آسمی، قلبی و ریوی، بیماری های عفونی تنفسی، آلرژیک و آلودگی های چشمی باشد.
از صبح امروز پنجشنبه هوای هرمزگان بویژه بندرعباس آلوده بوده و هم اکنون میزان ریزگردها از حد مجاز و استاندارد خارج شده است.
طبق گزارش اداره کل محیط زیست هرمزگان، میزان استاندارد ریزگردها در هر مترمکعب هوا 150 میکروگرم است که اکنون این میزان در بندرعباس به بالای 160 میکرو گرم در هر مترمکعب رسیده است.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، گرد و غبار با افزایش بادهای شمال شرقی در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان تا روز جمعه ادامه دارد اما میزان سرعت آن از بعد از ظهر امروز پنجشنبه رو به کاهش است.
در این مدت تنگه هرمز در طول روز مواج است و سرعت باد تا 40 کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج تا یک متر می رسد و باید پیش بینی لازم برای تردد ایمن شناورهای سبک و صیادی انجام شود.
هم‌ اکنون گرد و خاک همراه با باد شمال شرقی، منطقه ساحلی و دریایی قشم و بندرعباس را احاطه کرده است.
بر همین اساس برای رعایت استاندارد ایمنی در ترددهای دریایی و حفظ جان مردم، وضعیت موقت تعطیلی بنادر مسافری بندرعباس اعلام شده است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.