احمد محمودی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا' اجتماع میلیونی مسلمانان در آیین اربعین حسینی را نمایش وحدت، قدرت و اقتدار جهان اسلام و تذکر و هشداری برای دشمنان اسلام دانست.
وی خاطر نشان کرد: مسلمانان در اجتماع عظیم و میلیونی اربعین حسینی ، عقاید راستین و اندیشه های پاک خود را فریاد می زنند و جلوه های بی تکراری از وحدت، انسجام و ولایتمداری جهان اسلام را در برابر انظار جهانیان به نمایش می گذارند.
محمودی با بیان اینکه دشمنان برای کم رنگ کردن آیین معنوی اربعین حسینی هزینه های بسیار زیاد و قابل توجهی را متقبل و متحمل می شوند، افزود: مسلمانان همواره با بصیرت و آگاهی و حضور میلیونی و عظیم در این همایش، توطئه ها و نقشه های دشمنان اسلام را نقش بر آب می کنند.
فرماندار رودان با اشاره به اینکه در ایام اربعین، امکان حضور و گردهمایی میلیون ها نفر از مناطق مختلف با ملیت ها، فرهنگ و آداب متفاوت فراهم می شود، از همایش اربعین حسینی به عنوان فرصتی مناسب برای ایجاد روحیه همبستگی، تقویت وحدت، تعالی بصیرت و ایمان و تقویت روحیه جهاد در برابر مستکبران یاد کرد.
محمودی در ادامه از برپایی دو موکب در ایام اربعین حسینی خبر داد و خاطر نشان کرد: عاشقان و دلدادگان مکتب اسلام، قرآن و ولایت در شهرستان رودان، با برپایی یک موکب در کنار تیر 1350 در ورودی کربلا و یک موکب در سامرا، میزبان زائران و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خواهند بود.
وی با قدردانی از مشارکت همه جانبه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان رودان درخصوص جمع آوری اقلام مورد نیاز جهت پذیرایی و خدمت رسانی به زائران در سال گذشته، بیان کرد: با همت و مشارکت گسترده محبان اهل بیت (ع) بخش عظیمی از اقلام اساسی و مورد نیاز جهت برپایی موکب ها تامین شده و مابقی اقلام نیز طی روزهای آتی تامین خواهد شد.
شهرستان ولایی رودان با بیش از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.