به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر افتخاری گفت: درپی مراجعه یکی از شهروندان بندرعباس مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کارآگاهان این پلیس قرار گرفت.
وی افزود: شاکی اظهار داشت به یکی از فروشگاه‌های بندرعباس مراجعه کرده ولی درهنگام برگشت کارت بانکی خود را فراموش می ‌کند که پس از گذشت مدتی، با ارسال پیامک از بانک، متوجه می ‌شود که در چند مرحله از حساب وی مبلغ 11 میلیون ریال برداشت شده است.
سرهنگ افتخاری ادامه داد: در بررسی ها مشخص شد پول در قالب انتقال وجه و خرید شارژ در فضای مجازی برداشت شده که در ادامه با اقدامات فنی و تخصصی، متهم به هویت' خ.ع '15 ساله شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شد.
این مسئول انتظامی اظهار داشت: در تحقیقات از متهم که شاگرد فروشگاه بود مشخص شد با سوء استفاده از حساب شاکی، مبلغ 11 میلیون یال انتقال داده است.
وی اضافه کرد: در بازجویی متهم ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشت کارت شاکی را پس از جا ماندن، از مغازه به سرقت برده و با توجه به اینکه رمز کارت بانکی را شاکی هنگام خرید از فروشگاه در اختیار وی قرار داده بود، پس از فعال سازی رمز دوم آن،کارت شارژ خریداری کرده و همچنین مبلغ 10 میلیون ریال از حساب شاکی انتقال داده است.
رئیس پلیس فتای استان به مردم توصیه کرد: هنگام مراجعه به فروشگاه‌ها، کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و رمز آن را حتما خودشان وارد کنند.
2094
خبرنگار و انتشاردهنده:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.