به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد مرادی نژاد بعد ازظهر شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: بدهی این تعداد مددجو رقمی افزون بریکصد میلیارد ریال است.
وی بیان داشت: 17 نفر از این مددجویان بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از تصادف رانندگی، 43 نفر به دلیل نداشتن استطاعت در پرداخت تعهدات مربوط به مهریه و نفقه و 65 نفر هم با عنوان قضایی مطالبه وجه (ناشی از محکومیت مالی) در بند هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: ناتوانی مالی وعدم سوِء نیت مجرمانه این بدهکاران مالی و دیه محرز شده است.
مرادی نژاد گفت:با تلاش های صورت گرفته در نیمه نخست امسال ، زمینه آزادی تعداد 86 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مجموع بدهی افزون بر یک میلیاد و 700 میلیون تومان از زندان‌های استان فراهم شد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.
وی افزود: یکی از فعالیت های این ستاد، مشاوره با خانواده های شاکیان در خصوص بخشیدن و یا تخفیف در احکام صادر شده جهت زندانیان جرایم غیر عمد است که در تلاش هستیم با همکاری خیران و مردم نیکوکار و اصناف مربوطه، نسبت به آزاد سازی آن ها اقدام کنیم.
مرادی نژاد بیان داشت: هر فردی که به زندان می رود، چندین نفر در هر دو طرف شاکی و زندانی دچار مشکل می شوند، از این رو هر زندانی که آزادی می یابد، مشکلات تعداد زیادی از افراد جامعه نیز برطرف می شود.
رئیس ستاد دیه هرمزگان با بیان اینکه سالیانه بین 150 تا 200 نفر با تلاش های این ستاد از حبس رهایی می یابند، گفت: مبالغی که از خیران جمع می شود تنها برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد داخل زندان و بدهکاران غیربزهکار است.
وی اظهار کرد: بسیاری از این زندانیان سرپرست خانواده هستند و شاکیان باید در نظر داشته باشند حبس مجرمان غیرعمد، در بیشتر مواقع باعث از هم پاشیده شدن بنیان خانواده آن ها می شود.
ستاد دیه هرمزگان از سال 1381 فعالیت خود را آغاز کرده و به گفته مسئولان آن،یکی از پنج ستاد برتر کشور است.
تا پایان سال 95 در استان هرمزگان بیش از 2 هزار و 452 زندانی با بدهی بیش از یک هزار و 300 میلیارد ریال بدهی آزاد شدند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.